21 juni 2021

Google Ads Creative Studio bundelt meerdere tools gezamenlijk

Google lanceert met Creative Studio (Beta) een uniforme thuisbasis voor de creatieve advertentie tools van Google. Met Ads Creative Studio kunnen creatieve teams samen bouwen en innoveren, terwijl de productiviteit van het algehele proces om een geweldige advertentie tot leven te brengen wordt vereenvoudigd.

Een verenigd huis voor creatieve tools

Creative Studio brengt een aantal creatieve advertentietools samen die eerder werden ondergebracht in producten zoals YouTube, Display & Video 360 en Campaign Manager 360. Specifieke kenmerken zijn onder meer:

  • Director Mix – pas uw advertentiemateriaal aan voor verschillende doelgroepen door meerdere versies van een YouTube-videoadvertentie uit te bouwen met verwisselbare elementen;
  • Dynamisch display en HTML5 – genereer aangepast en interactief advertentiemateriaal voor Display & Video 360 en Campaign Manager 360;
  • Dynamische audio van Audio Mixer – maak snel en efficiënt op maat gemaakte audioadvertenties voor Display & Video 360.

Google heeft aangegeven nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden te blijven toevoegen aan Creative Studio.

Eén proces creëren voor weergave van video en audio

Advertenties Creative Studio heeft tot doel de vele processen te stroomlijnen waaraan creatieve teams gewend zijn bij het maken van verschillende advertentietypen. Google introduceert met Creative Studio een nieuwe projectbibliotheek die de constructie en het beheer van creatieve activa centraliseert. Vanuit de projectbibliotheek kunnen gebruikers video-, display- en binnenkort ook audio-advertenties maken en beheren. Gebruikers kunnen alle soorten middelen uit de middelenbibliotheek samen organiseren en gebruiken, zodat het ene team het advertentiemateriaal kan onderhouden terwijl een ander het gebruikt in display- en videocampagnes.

Google heeft ook het proces voor het maken van advertentiemateriaal voor verschillende advertentietypen opnieuw ontworpen, zodat gebruikers eenvoudig variaties van advertenties kunnen genereren die zijn aangepast aan uw doelgroep. In deze nieuwe uniforme workflow specificeert u welke creatieve elementen in uw advertentie moeten worden aangepast en past u vervolgens de boodschap van elk element aan om relevant te zijn voor elke doelgroep. Dit betekent dat u een gemeenschappelijke workflow voor video-, display- en audio-advertenties kunt gebruiken om eenvoudig op maat gemaakte berichten te maken.

Verbetering van de samenwerking tussen teams

Met Creative Studio kan de samenwerking tussen en binnen media en creatieve teams verbeterd worden. Om het creatieve teams gemakkelijker te maken, kunnen meerdere gebruikers met Creative Studio samenwerken aan hetzelfde project. Uw team kan samenwerken aan het maken van sjablonen, ontwerpregels voor het matchen van advertenties aan de juiste doelgroepen en een project afronden door middel van beoordeling en QA, allemaal binnen dezelfde tool. Dankzij de sjabloon- en middelenbibliotheken kunnen meerdere creatieve gebruikers bronnen hergebruiken voor verschillende projecten.

Zodra het creatieve proces is voltooid en u klaar bent om de activa over te dragen aan het mediateam, minimaliseert de exportstroom de complexiteit en fouten die kunnen optreden bij deze grootschalige projecten. Met Creative Studio kunnen gebruikers exports draaien naar alle relevante Google-advertentieproducten: Google Ads, Display & Video 360 en Campaign Manager 360.

“We’re introducing Ads Creative Studio, a unified home for Google’s creative advertising tools, to help you build compelling experiences for video, display and audio ads. Ads Creative Studio will allow creative teams to build and innovate together while increasing productivity and simplifying the overall process to bring a great ad to life,” Google wrote in a blog post.

Ads Creative Studio is eind juli in bèta beschikbaar voor Display & Video 360-klanten en in september voor geselecteerde YouTube Ads-klanten. Extra functies zullen in de komende maanden beschikbaar worden gemaakt voor een grotere groep gebruikers.

Creatieve oplossingen bedenken die voor u werken

Naast Ads Creative Studio biedt Google ook inspiratie en bronnen om uw advertentiemateriaal krachtiger te maken. Create with Google is gefuseerd met Think with Google en is de nieuwe bestemming voor creativiteit van Think with Google geworden. Deze nieuwe bestemming biedt gebruikers het creatieve inzicht, de inspiratie en de tools die u nodig heeft om effectief creatief werk te maken – allemaal op één plek.

Met Ads Creative Studio en Create with Google hoopt Google uw creatieve teams inspiratie te bieden en hen te helpen beter samen te werken. Teach Digital kijkt ernaar uit om te zien wat jullie als makers bedenken en ontwerpen voor uw volgende creatieve meesterwerk.

Standaard icon

Ben jij klaar voor de stap richting online marketing?

Standaard thumbnail voor de blog
Jelmer van der Linden, Teach Digital
Over de auteur

Jelmer van der Linden

Ik ben Jelmer, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.