Google Ads in 8 weken

Wil jij winstgevende advertenties opzetten in Google Ads, maar mis je kennis en ervaring? Deze training helpt je in 8 weken succesvol te worden met Google Ads.
  • Zet een winstgevende strategie op en voer deze uit.
  • De laatste trends en inzichten op gebied van Google Ads.
  • Bereik topposities in Google, word zichtbaar op YouTube of verkoop producten via Google Shopping.
  • Leer alle ins en outs van Google Ads en zet de meest effectieve campagnes op.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Olav Wolters succesfactor
Olav Wolters Eigenaar
Online Marketing Academy Hat E-learning & 1-op-1 coaching
Online Marketing Academy Price € 1800
Online Marketing Training Location Digitaal
Online Marketing Academy Time 8 weken
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Unieke leermethodiek
Studiemateriaal

Algemeen.

Wat kun jij bereiken met SEA? Ontdek het tijdens ons Google Ads coachingstraject en leer in 8 weken alles wat je moet weten en kunnen op het gebied van online advertenties. Overal is aan gedacht, dus zowel theorie als praktijk komen aan bod om een optimale leercurve te bereiken. Ook regelen we een persoonlijke online marketing coach zodat je verzekerd bent van passende begeleiding tijdens het traject. Vraag vandaag nog jouw offerte aan!

Start leertraject

Samen met jouw coach spreek je een passende startdatum af voor jouw persoonlijke SEA traject.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor iedereen die wegwijs wil worden in de interessante en kansrijke SEA wereld.

Hoeveel tijd kost de training?

We hebben het Google Ads leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  1. Theoretische stof – 12 uur
  2. Praktijkgerichte opdrachten – 12 uur 
  3. 1-op-1 coaching – 4 uur

* De verdeling van de uren is een inschatting en kan per persoon verschillen.

Optimaal leerrendement

Wie voor onze SEA training kiest, doet een waardevolle investering voor de lange termijn. Dankzij de mix van online en offline coaching zul je ongetwijfeld een optimaal leerrendement behalen. Onze online kennisbank geeft je een sterke basis en met begeleiding van je persoonlijke coach haal je alles uit de praktijkopdrachten. Na acht weken ben jij startklaar om aan de slag te gaan als SEA marketeer!

Inhoud en leerdoelen.

Wat ga je leren tijdens deze training?

 In het SEA traject komen vier onderdelen aan bod:

Doelgroep, doelstellingen en KPI’s 

Allereerst kijken we naar jouw online doelen om meetbare KPI’s op te stellen. Ook maak je gebruik van een persona om jouw doelgroep zo specifiek mogelijk  te maken.

SEA tools instellen

Bij de SEA training hoort natuurlijk ook een stukje praktische voorbereiding. Daarom gebruiken we deze fase om de juiste analysetools in te stellen: Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en Google Analytics.

Alles over SEA

Wanneer je alle voorbereidingen hebt getroffen en jouw doelen meetbaar zijn gemaakt, begint het echte werk. Je gaat aan de slag met een zoekwoordenonderzoek en leert van ons de fijne kneepjes over de verschillende campagnemogelijkheden. We laten je precies zien welke instellingen je nodig hebt, waar je deze kunt vinden en wat je kunt doen met Microsoft Advertising en SEA-landingspagina’s.

Remarketing

Alle ins en outs over remarketing. We vertellen je precies hoe je potentiële klanten die al eens in aanraking zijn gekomen met jouw merk, opnieuw effectief kunt benaderen.

Campagnes optimaliseren

Na het opzetten van een campagne is het SEA avontuur nog niet afgelopen. Om echt de beoogde resultaten te behalen, moet je jouw campagnes blijven optimaliseren. Wij vertellen je graag hoe!

Wat is het eindresultaat van deze training?

Na het afronden van ons leertraject ben je van A tot Z klaargestoomd om zelfstandig verder te gaan met SEA. Je kunt nu:

een zoekwoorden onderzoek uitvoeren

een advertentieplan opstellen

een logische campagnestructuur uitwerken

Gebruikmaken van de verschillende campagnetypen:

Zoekmachine

Display

Shopping

Video

Mobiele app advertenties

campagnes optimaliseren

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de SEA kennis waar je na acht weken training over beschikt, voorzien wij je van concrete leerdoelen. Daarmee ben je ook direct verzekerd van de kwaliteit van het leertraject. Wil je weten hoe dit er voor jou uitziet? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl. 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze SEA training ben je compleet op de hoogte van alle belangrijke kennis rondom SEA. Daarmee kun je zowel adviezen geven als in de praktijk aan het werk.

Examens en certificaten.

Tijdens het SEA leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Na het afronden van de SEA module kun je gerust de officiële certificaten voor Google Ads en Microsoft Advertising behalen, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek.

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt om zowel theoretisch als in de praktijk je weg te vinden met SEA. 

 

Studiemateriaal.

Onze eigen e-learning 

Externe tools:

Google Tag Manager

Google Search Console

Bing Webmaster Tools

Google Analytics

Zoekwoorden planners

Google Ads

Microsoft Ads

Google Merchant Center

Optioneel: externe (betaalde) tools, zoals:

Semrush

Teach Digital - Online Marketing Training - Divider
Een greep uit onze partners:
Nog niet overtuigd?

Lees hier de ervaringen van onze cursisten.

Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!
Wendy Hertgers - Marketeer - ilionx
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!"
Jacco-Roukens testimonial
Jacco Roukens - Marketeer - MisterSales
"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed."
Liesbeth Rutten testemonial
Liesbeth Rutten - Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch."
Willem prinsen testemonial
Willem Prinsen - Group Commercial Director - Solidus Solutions