Google Ads in 8 weken

Wil je bovenaan staan in Google met winstgevende advertenties? Volg dan onze SEA-training die je in 8 weken begeleidt van het bedenken tot het succesvol opzetten en beheren van Google Ads.
  • Zet een winstgevende strategie op en voer deze uit.
  • De laatste trends en inzichten op gebied van Google Ads.
  • Bereik topposities in Google, word zichtbaar op YouTube of verkoop producten via Google Shopping.
  • Leer alle ins en outs van Google Ads en zet de meest effectieve campagnes op.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
  • 12 maanden toegang tot de academy.
Olav Wolters succesfactor
Olav Wolters Eigenaar
Online Marketing Academy Hat E-learning & 1-op-1 coaching
Online Marketing Academy Price € 1800
Online Marketing Training Location Digitaal
Online Marketing Academy Time 8 weken
Algemene header Teach Digital
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Unieke leermethodiek
Studiemateriaal

Algemeen.

Ambitieuze doelstellingen met zoekmachine adverteren (SEA)? Ontdek tijdens ons Google Ads coachingstraject in 8 weten alles op het gebied van online advertenties. Binnen deze 8 weken bereik je jouw optimale leercurve dankzij onze theoretische en praktische opleidingscomponenten. Met jouw persoonlijke online marketing coach ben je verzekerd van een passende begeleiding tijdens het traject. Wacht dan ook niet langer en vraag nu jouw offerte aan!

Start leertraject

Gezamenlijk met jouw online marketing coach stem je een geschikte startdatum af voor jouw persoonlijke SEA-traject.

Voor wie is de training bedoeld?

Onze SEA-training is geschikt voor iedereen die wegwijs wil worden in Google Ads.

Hoeveel tijd kost de training?

We hebben het Google Ads leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  1. Theoretische stof – 12 uur
  2. Praktijkgerichte opdrachten – 12 uur 
  3. 1-op-1 coaching – 4 uur

* De verdeling van de uren is een inschatting en kan per persoon verschillen.

Optimaal leerrendement

Wanneer je voor onze SEA-training kiest dan doe je een waardevolle investering voor de lange termijn. Door de mix van online en offline coaching kom je binnen het SEA-traject niets te kort. Onze online kennisbank biedt je een sterke theoretische basis en gezamenlijk met de persoonlijke begeleiding van jouw coach haal je alles uit de praktijkopdrachten. Na deze SEA-training van 8 weken ben jij klaar om te starten als SEA-marketeer.

Inhoud en leerdoelen.

Wat ga je leren tijdens deze training?

In het SEA traject komen vijf onderdelen aan bod:

Doelgroep, doelstellingen en KPI’s 

Allereerst kijken we naar jouw online doelen om meetbare KPI’s op te stellen. Ook maak je gebruik van een persona om jouw doelgroep zo specifiek mogelijk  te maken.

SEA tools instellen

Bij de SEA training hoort natuurlijk ook een stukje praktische voorbereiding. Daarom gebruiken we deze fase om de juiste analysetools in te stellen: Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en Google Analytics.

Alles over SEA

Wanneer je alle voorbereidingen hebt getroffen en jouw doelen meetbaar zijn gemaakt, begint het echte werk. Je gaat aan de slag met een zoekwoordenonderzoek en leert van ons de fijne kneepjes over de verschillende campagnemogelijkheden. We laten je precies zien welke instellingen je nodig hebt, waar je deze kunt vinden en wat je kunt doen met Microsoft Advertising en SEA-landingspagina’s.

Remarketing

Alle ins en outs over remarketing. We vertellen je precies hoe je potentiële klanten die al eens in aanraking zijn gekomen met jouw merk, opnieuw effectief kunt benaderen.

Campagnes optimaliseren

Na het opzetten van een campagne is het SEA avontuur nog niet afgelopen. Om echt de beoogde resultaten te behalen, moet je jouw campagnes blijven optimaliseren. Wij vertellen je graag hoe!

Wat is het eindresultaat van deze training?

Na het afronden van ons leertraject ben je van A tot Z klaargestoomd om zelfstandig verder te gaan met SEA. Je kunt nu:

  • Een zoekwoorden onderzoek uitvoeren
  • Een advertentieplan opstellen
  • Een logische campagnestructuur uitwerken
  • Gebruikmaken van de verschillende campagnetypen:
    • Zoekmachine
    • Display
    • Shopping
    • Video
    • Mobiele app advertenties
  • Campagnes optimaliseren

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de SEA kennis waar je na acht weken training over beschikt, voorzien wij je van concrete leerdoelen. Daarmee ben je ook direct verzekerd van de kwaliteit van het leertraject. Wil je weten hoe dit er voor jou uitziet? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl. 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze SEA training ben je compleet op de hoogte van alle belangrijke kennis rondom SEA. Daarmee kun je zowel adviezen geven als in de praktijk aan het werk.

Examens en certificaten.

Tijdens het SEA leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Na het afronden van de SEA module kun je gerust de officiële certificaten voor Google Ads en Microsoft Advertising behalen, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek.

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt om zowel theoretisch als in de praktijk je weg te vinden met SEA. 

Studiemateriaal.

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject
  • Externe tools:
    • Google Tag Manager
    • Google Search Console
    • Bing Webmaster Tools
    • Google Analytics
    • Zoekwoorden planners
    • Google Ads
    • Microsoft Ads
    • Google Merchant Center
Teach Digital - Online Marketing Training - Divider
Een greep uit onze partners:
Nog niet overtuigd?

Lees hier de ervaringen van onze cursisten.

"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed."
Liesbeth Rutten testemonial
Liesbeth Rutten - Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch."
Willem prinsen testemonial
Willem Prinsen - Group Commercial Director - Solidus Solutions
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!"
Jacco-Roukens testimonial
Jacco Roukens - Marketeer - MisterSales
Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!
Ilionx
Wendy Hertgers - Marketeer - ilionx
Ik ben erg tevreden over de cursus, ik heb echt het gevoel dat ik veel heb geleerd. Er is ontzettend veel gebeurd in de online marketing sinds ik mijn opleiding afronde in 2015. Dankzij de cursus van Succesfactor heb ik mijn kennis bijgeschaafd en kan ik mijn nieuwe kennis toepassen in mijn dagelijkse werk. Ik kan deze cursus met een gerust hart adviseren aan iedereen die zijn affiniteit met en kennis van online marketing wil vergroten.
Chris -
Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video's. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten.
Fieke -
Ik was op zoek naar een complete online marketing opleiding met de nadruk op SEA. Ook de intensieve persoonlijke begeleiding sprak mij erg aan. Ik ging aan de slag met mijn coach Melvin, die mij veel uitstekend advies gaf en altijd in overleg de passende aanpak voorstelde. Hierdoor was de cursus op maat gemaakt, maar toch erg uitdagend. Dankzij de interessante inhoud van de cursus en de goede tips van Melvin heb ik een goede basis om SEA specialist te worden.
Steven -
Kan je niet kiezen? Ontdek de mogelijkheden tijdens een gesprek met een opleidingsadviseur
Laat je gegevens achter en ontvang persoonlijk opleidingsadvies. Wij nemen contact met je op om een demo in te plannen.