Online marketing opleiding

Wil jij aan de slag met online marketing, maar mis je kennis en ervaring? Na deze opleiding ben jij in staat om een succesvolle online strategie uit te werken, op te zetten en te beheren.
  • Bepaal doelstellingen en zet deze om in meetbare KPI's.
  • Zet een complete online strategie op en behaal je doelstellingen.
  • Online Marketing kent geen geheimen meer voor jou.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Olav Wolters succesfactor
Olav Wolters Eigenaar
Online Marketing Academy Hat E-learning & 1-op-1 coaching
Online Marketing Academy Price € 4050
Online Marketing Training Location Digitaal
Online Marketing Academy Time 12 maanden
Algemene header Teach Digital
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Unieke leermethodiek
Studiemateriaal

Algemeen.

Wil jij als volwaardig marketeer aan de slag kunnen in alle facetten van online marketing? In dit traject leren we je alles wat je daarvoor nodig hebt. Na deze complete training weet jij raad met elke online marketing tool. Alle ins en outs komen aan bod, van SEO en SEA tot social media en conversie optimalisatie. Je leert niet alleen de theorie, maar je past jouw kennis direct toe in de praktijk dankzij doelgerichte opdrachten van jouw persoonlijke online marketing coach. Wacht niet langer en vraag nu jouw offerte aan!

Start leertraject

Voor dit online marketing traject overleg je samen met jouw 1-op-1 coach een passende startdatum.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor iedereen die wegwijs wil worden over de gehele breedte van online marketing.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben de social media training verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten. 

  1. Theoretische stof – 60 uur
  2. Praktijkgerichte opdrachten – 60  uur 
  3. 1-op-1 coaching – 20 uur

* De verdeling van de uren is een inschatting en kan per persoon verschillen.

Optimaal leerrendement

Met onze online marketing training doe je een waardevolle investering voor de lange termijn. De krachtige mix van online en offline coaching garandeert een zo hoog mogelijk leerrendement. Onze online kennisbank biedt grondige online marketing theorie en jouw persoonlijke coach zorgt voor doelgerichte praktijkopdrachten. Zo haal je alles eruit wat erin zit!

Inhoud en leerdoelen.

Wat ga je leren tijdens deze training?

In onze online marketing training komen acht onderdelen aan bod:

Essentie online marketing

We beginnen door stil te staan bij online marketing en wat je ermee kunt bereiken. Je gaat werken met onze SALE-formule, onze speciale werkwijze waarbij je effectief omgaat met online marketing,

Tools instellen

Voordat je verder gfaaat moeten alle benodigde online marketing tools juist ingesteld staan. Denk aan Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en diverse social media pixels. Ook stel je in deze fase vast wat jouw doelgroep is, welke doelstellingen je hebt en welke KPI’s daarbij horen.

Verhogen bezoekersaantal en online vindbaarheid

Deze fase van het leertraject draait om het vergroten van de vindbaarheid van een website en alles wat daarbij hoort, zoals SEO (zoekmachine-optimalisatie) en SEA (zoekmachine-adverteren).

Verhogen online zichtbaarheid

Hoe maak je jouw website zichtbaar onder de juiste doelgroep? Om hierachter te komen, verdiep je je in social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Twitter, TikTok), social media advertenties, online adverteren, affiliate marketing en remarketing.

Maak je website effectief

Zorg dat jouw websitebezoekers de gewenste actie ondernemen door aan de slag te gaan met lead marketing, UX/UI en wireframing.

Leads overtuigen

Hoe zorg je ervoor dat leads worden omgezet in klanten? Je gaat je bezighouden met e-mailmarketing en we geven je alle tips en tricks!

Klanten omzetten in supporters

Je leert hoe je WhatsApp voor Business, e-mailmarketing en remarketing kunt inzetten om voor loyale klanten te zorgen,

Campagnes optimaliseren

Om het beste uit jouw website te halen, zul je constant moeten blijven optimaliseren. Wij leren je graag hoe je dat het beste doet! 

Wat is het eindresultaat van deze training?

Na het afronden van deze training is jouw online marketing strategie compleet en weet je deze zelfstandig aan te passen en te optimaliseren. Je hebt nu brede kennis en praktijkervaring als het gaat om SEO, SEA, social media (adverteren), remarketing en affiliate marketing. Je bent een volwaardig marketeer geworden!

Je kunt nu:

online marketing tools instellen

Google Analytics

Google Search Console

Bing Webmaster Tools

Google Tag Manager

Diverse pixels en tags

jouw website gebruiksvriendelijk, overtuigend en oplossingsgericht maken

het maximale uit je klantenbestand halen

een online customer journey optimaliseren

    KPI’s bepalen, meetbaar maken en monitoren 

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de uitkomsten van jouw persoonlijke online marketing training, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd geworden wat jij kunt bereiken bij Teach Digital? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl. 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze training ben je helemaal up-to-date als het gaat om theoretische en praktische online marketing skills. Daarmee kun je zowel adviezen geven als in de praktijk aan het werk.

Examens en certificaten.

In elke module krijg je gedurende het leertraject verschillende praktijkopdrachten van je coach, welke je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderdeel te kunnen beginnen. Daarnaast krijg je tussentijdse toetsen en een eindtoets met een slagingsdrempel van 70%. Je mag deze net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Wanneer je onze online marketing training met succes hebt afgerond, kun je gerust verder met het behalen van officiële certificaten voor Google, Microsoft en Facebook. Je beschikt over voldoende kennis dankzij de input die je tijdens ons traject hebt gekregen.

Unieke leermethodiek.

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt om zowel theoretisch als in de praktijk je weg te vinden als online marketeer. 

 

Studiemateriaal.

  • Onze eigen e-learning 

    Externe hulpmiddelen:

    Alle social media kanalen

    Alle Google Tools

    Alle Bing Tools

    Mailchimp

    Optioneel: externe (betaalde) tools, bijvoorbeeld:

    Succesfactor SEO Dashboard (tenzij traject gratis)

    Semrush

Teach Digital - Online Marketing Training - Divider
Een greep uit onze partners:
Nog niet overtuigd?

Lees hier de ervaringen van onze cursisten.

Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!
Wendy Hertgers - Marketeer - ilionx
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!"
Jacco-Roukens testimonial
Jacco Roukens - Marketeer - MisterSales
"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed."
Liesbeth Rutten testemonial
Liesbeth Rutten - Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch."
Willem prinsen testemonial
Willem Prinsen - Group Commercial Director - Solidus Solutions