SEO in 4 weken

Wil jij topposities behalen in Google, maar mis je de basiskennis en ervaring? Deze training helpt je in 4 weken succesvol te worden met zoekmachine optimalisatie (SEO).
  • De laatste trends en inzichten op gebied van zoekmachine optimalisatie.
  • Zorg ervoor dat je gevonden wordt wanneer een potentiële klant op zoek is.
  • Alle stappen voor het behalen van topposities in Google.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Olav Wolters succesfactor
Olav Wolters Eigenaar
Online Marketing Academy Hat E-learning & 1-op-1 coaching
Online Marketing Academy Price € 900
Online Marketing Training Location Digitaal
Online Marketing Academy Time 4 weken
Algemene header Teach Digital
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Unieke leermethodiek
Studiemateriaal

Algemeen.

Hoe word jij succesvol met SEO? Ontdek het tijdens ons SEO leertraject en krijg vier weken lang de perfecte combinatie van online en offline input. Van theoretische kennis tot doelgerichte praktijkopdrachten, je komt in dit traject niets tekort om alles te leren over zoekmachine optimalisatie. Jouw 1-op-1 online marketing coach neemt je graag mee in de wereld van SEO, meld je vandaag nog aan! 

Start leertraject

Een passende startdatum van jouw persoonlijke leertraject overleg je samen met je coach.

Voor wie is deze training bedoeld?

Voor iedereen die zelfstandig online successen wil behalen met zoekmachine optimalisatie.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het SEO coachingstraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten. 

  1. Theoretische stof – 12 uur
  2. Praktijkgerichte opdrachten – 10 uur 
  3. 1-op-1 coaching – 2 uur

* De verdeling van de uren is een inschatting en kan per persoon verschillen.

Optimaal leerrendement

Met onze SEO training doe je een waardevolle investering voor de lange termijn. De combinatie van online en offline coaching zorgt voor een zo hoog mogelijk leerrendement. Je krijgt vanuit onze online kennisbank de belangrijkste theorie over zoekmachine optimalisatie en met jouw 1-op-1 coach doorloop je praktijkgerichte opdrachten. Zo ben je na vier weken volledig op niveau!

Inhoud en leerdoelen.

Wat ga je leren tijdens deze training?

 In onze SEO training komen vier onderdelen aan bod:

Doelgroep, doelstellingen en KPI’s 

We starten met het specifiek maken van jouw doelgroep aan de hand van een persona en we bepalen de online doelstellingen. Jouw doelen zet je vervolgens om in meetbare KPI’s. 

SEO tools instellen

Ook een stukje praktische voorbereiding is nodig voor deze SEO training. Het is belangrijk dat we de juiste analysetools van te voren instellen, denk aan Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en Google Analytics.

Alles over SEO

Nu alles goed staat ingesteld en jouw doelen duidelijk zijn, starten we met het echte werk. Stap één is het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek, maar er is nog veel meer. ‘On-page SEO’, ‘Technische SEO’ en ‘Off-page SEO”; alles komt voorbij in de training. Uiteraard krijg je voldoende tips en begeleiding van jouw coach.

Campagnes optimaliseren

Jouw SEO activiteiten stoppen nog niet bij het opzetten van de juiste pagina’s. Voor de beste resultaten zul je moeten blijven optimaliseren, daarom besteden we ook hier genoeg aandacht aan.

Wat is het eindresultaat van deze training?

Na het afronden van ons leertraject ben je van A tot Z klaargestoomd om zelfstandig verder te gaan met SEO.  Je kunt nu: 

een zoekwoorden onderzoek uitvoeren.

Google Search Console configureren.

Google Mijn Bedrijf optimaliseren.

on-site SEO problemen oplossen.

landingspagina’s schrijven.

zorgen voor een hogere autoriteit van jouw website 

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de SEO kennis waar je na vier weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl. 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau. 

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze SEO training ben je helemaal up-to-date als het gaat om relevante kennis van zoek optimalisatie. Daarmee kun je zowel adviezen geven als in de praktijk aan het werk.

Examens en certificaten.

Tijdens het SEO leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Unieke leermethodiek.

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt om zowel theoretisch als in de praktijk je weg te vinden met SEO. 

 

Studiemateriaal.

Onze eigen e-learning 

Externe hulpmiddelen:

Google Tag Manager

Google Search Console

Bing Webmaster Tools

Google Analytics

Zoekwoorden planners

Optioneel: externe (betaalde) tools, zoals:

SEO dashboard Succesfactor.nu (gratis tijdens het traject)

Semrush

Ahrefs

Teach Digital - Online Marketing Training - Divider
Een greep uit onze partners:
Nog niet overtuigd?

Lees hier de ervaringen van onze cursisten.

Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!
Wendy Hertgers - Marketeer - ilionx
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!"
Jacco-Roukens testimonial
Jacco Roukens - Marketeer - MisterSales
"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed."
Liesbeth Rutten testemonial
Liesbeth Rutten - Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch."
Willem prinsen testemonial
Willem Prinsen - Group Commercial Director - Solidus Solutions