17 mei 2021
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 20 | 2021

Online Marketing Nieuws

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je over de dalende Clubhouse downloads en nieuwe productvergelijking features op Bing Shopping. Deze week in het nieuws: MailChimp laat gebruikers webwinkels bouwen, er komt een Google Marketing Livestream aan en Google werkt aan een toekomst zonder wachtwoorden. Tot slot krijg je uiteraard weer nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter maakt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Maandag 17 mei: ‘Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie’, ‘Start examens havo + VWO (17 mei – 1 juni)’ en ‘Dag voor Telecommunicatie’
  • Dinsdag 18 mei: ‘Fascination of Plants Day’ en ‘Eurovisiesongfestival Halve Finale’
  • Woensdag 19 mei: ‘Internationale Dag van de Huisarts’ en ‘Internationale Dag van de Ziekte van Crohn’
  • Donderdag 20 mei: ‘Annie M.G. Schmidt Dag’, ‘Wereld Bijen Dag’, ‘Eurovisiesongfestival Halve Finale’ en ‘Fiets naar je Werk Dag’
  • Vrijdag 21 mei: ‘Werelddag voor Culturele Diversiteit, Dialoog en Ontwikkeling’ en ‘Pizza Party Day’
  • Zaterdag 22 mei: ‘Internationale Dag voor Biodiversiteit’ en ‘Eurovisiesongfestival Finale’
  • Zondag 23 mei: ‘Internationale Dag van de Schildpad’, ‘Internationale Dag om Obstetrische Fistels te Beëindigen’, ‘Eerste Pinksterdag’ en ‘GP Monaco (Monaco)’

Een toekomst zonder wachtwoorden? Wel als het aan Google ligt

Het aantal zoekopdrachten naar ‘hoe sterk is mijn wachtwoord’ op Google is het afgelopen jaar met 300% gestegen. Daarom geeft deze populaire zoekmachine inzicht in de innovatieve beveiligingsmaatregelen waar het bedrijf dagelijks aan werkt en die in het ideale geval moeten zorgen voor een toekomst zonder wachtwoorden. Deze boodschap werd toepasselijk gedeeld op Wereld Wachtwoordendag (6 mei), een dag die bedoeld is om zorgvuldiger om te gaan met onze wachtwoorden.

Google zegt constant bezig te zijn met onderzoeken hoe onze online veiligheid verbeterd kan worden, bijvoorbeeld met nieuwe beveiligingstechnologieën in apparaten voor meervoudige verificatie bij het inloggen. De bedoeling is dat mensen hun telefoon kunnen gebruiken als vorm van authenticatie, onder andere door beveiligingssleutels die Google rechtstreeks inbouwt in Android-apparaten en de lancering van de Google Smart Lock app. Ook features die bedoeld zijn voor het bewaren en managen van onze wachtwoorden, zoals Password Import, Password Manager en Security Checkup, moeten bijdragen aan een verhoogde online veiligheid. Voor meer informatie kun je het Veiligheidscentrum van Google raadplegen.

MailChimp biedt nu ook webshops en boekingsdiensten

Het Amerikaanse MailChimp viert zijn twintigste jaar en biedt daarom nu de optie om webshops te bouwen aan kleine en middelgrote bedrijven. Daarnaast komt het marketingplatform met een nieuwe boekingsdienst waarmee je consumenten online afspraken kunt laten maken. Beide e-commerce features zijn gratis te gebruiken, gebruikers hoeven alleen twee procent transactiekosten te betalen. Tegen betaling zijn ook uitgebreidere ‘Websites & Commerce abonnementen’ van MailChimp verkrijgbaar.

De boekingsfunctie is in de VS en het VK sinds een paar weken te gebruiken en vanaf 18 mei wordt ook de webwinkel-functie beschikbaar gemaakt.

Google Marketing Livestream op 27 mei

Eind deze maand organiseert Google een Marketing Livestream voor alle liefhebbers. Tijdens de livestream op 27 mei kom je meer te weten over de laatste trends rondom consumentengedrag en krijg je praktische tips en tricks. Daarnaast zul je als eerste horen over nieuwe producten van Google. Verschillende marktleiders komen op het event aan het woord, onder wie Alicia Keys en de directeur van de Ford Motor Company. Registreren kan hier!

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Hopelijk heb je iets interessants gelezen over het marketing nieuws van deze week. Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws zodat je op de hoogte blijft van alle ontwikkelingen binnen de marketingbranche!

Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.