12 juli 2021
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 28 | 2021

Online Marketing Nieuws

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je over de verhoogde online omzet van webwinkels en de nieuwste marketingpublicatie van Google. Deze week lees je over de laatste ontwikkelingen van Bol.com en over langere video’s op TikTok. Ook krijg je natuurlijk weer nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Dinsdag 13 juli: ‘Dag van de Franse Frietjes’
  • Donderdag 15 juli: ‘Zwarte Cross (15 – 18 juli)’, ‘Wereld Jonge Talentendag’ en ‘Hot Dog Day’
  • Vrijdag 16 juli: ‘Internationale Dag van de Slang’ en ‘Tomorrowland (16 – 18 juli)’
  • Zaterdag 17 juli: ‘Wereld Emoji Dag’, ‘Peach Ice Cream Day’ en ‘Zomervakantie Midden (17 juli – 29 augustus)’
  • Zondag 18 juli: ‘Nelson Mandela Dag’, ‘Kaviaardag’ en ‘GP United Kingdom (Silverstone)’

Bol.com laat verkooppartners minder commissie betalen

Bol.com heeft aangekondigd dat verkooppartners in bepaalde productgroepen vanaf 2 augustus minder commissie hoeven te betalen. Het gaat om de variabele kosten voor bijvoorbeeld mode en sportkleding, baby, slimme verlichting en muziekinstrumenten. De variabele commissie wordt daarnaast afhankelijk van de verkoopprijs van een product, terwijl er tot nu toe altijd één commissiepercentage was voor alle producten uit een groep. De aanpassing van de tarieven maakt het voor verkopers interessant om meer producten voor een lagere prijs te gaan verkopen.

Je kunt straks langere TikToks maken

TikTok was de afgelopen tijd al druk aan het testen en gaat het nu voor iedereen mogelijk maken om TikToks van maximaal 3 minuten lang te creëren. Ook een bestaande video van 3 minuten kan worden geüpload. Daarmee krijgen creators de kans om meer te gaan experimenteren met verschillende soorten content. Wanneer de nieuwe optie in de app beschikbaar is, zul je daar vanzelf een notificatie van ontvangen. 

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Thom Treurniet, Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.