Online Marketing Nieuws | Week 30 | 2021
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog kreeg je alles te weten over Google’s nieuwste advertentie-oplossingen op het gebied van mobiel gamen. Deze week lees je onder andere over de kwartaalupdates van Snapchat en Facebook en over de nieuwe vertaalfunctie van Instagram. Ook krijg je natuurlijk weer nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- Maandag 26 juli: ‘Aunt and Uncle’s Day’, ‘Bouwvak Noord (26 juli – 13 augustus)’
- Woensdag 28 juli: ‘Wereld Hepatitis Dag’ en ‘Wereld Natuurbeschermingsdag’
- Donderdag 29 juli: ‘Dag van de Tijger’, ‘Lasagnedag’ en ‘Solar Festival (29 juli – 1 augustus)’
- Vrijdag 30 juli: ‘Werelddag tegen Mensenhandel’, ‘Dag van de Schoonvader’, ‘Cheesecakedag’, ‘Internationale Dag van de Vriendschap’, ‘Zomercarnaval (30 – 31 juli), ‘Dag van de Systeembeheerder’ en ‘Talk in an Elevator Day’
- Zaterdag 31 juli: ‘Wereld Ranger Dag’, ‘Internationale Dag van de Afrikaanse Vrouw’ en ‘Pride Amsterdam (31 juli – 8 augustus)
- Zondag 1 augustus: ‘World Wide Web Day’, ‘Mosterd Dag’ en ‘Bouwvak Midden (1 – 22 augustus)
Instagram introduceert vertaalfunctie voor stories
Je krijgt binnenkort de mogelijkheid om stories op Instagram te vertalen in meer dan 90 talen. Dat kondigde Instagram afgelopen week aan. Voorlopig zal deze nieuwe functie alleen voor tekst beschikbaar worden en nog niet voor audio. Instagram wil bedrijven met de vertaaltool meer mogelijkheden geven bij het betreden van nieuwe markten.
Snapchat publiceert winstresultaten tweede kwartaal
De inkomsten van Snapchat zijn in het afgelopen kwartaal flink gestegen, met name door de toename van actieve gebruikers. Zo zijn er ruim 13 miljoen actieve Snapchat gebruikers bijgekomen. Op jaarbasis betekent dat een stijging van 23 procent. Vooral in India blijkt de app populairder te zijn geworden, wat hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met het TikTok verbod dat daar geldt. Check het artikel van SocialMediaToday voor de uitgebreide updates over de resultaten van Snapchat.
Facebook komt met kwartaalupdate van toezichtsraad
Met driemaandelijkse updates als deze wil Facebook inzicht geven in de manier waarop uitdagingen de afgelopen tijd zijn aangepakt en tegelijkertijd verantwoording afleggen aan het bestuur en het publiek. Er wordt onder andere ingegaan op het opschorten van Donald Trump’s account en op de niet-bindende aanbevelingen die in het eerste kwartaal door het bestuur zijn gegeven. Facebook laat weten deze aanbevelingen te verwelkomen om transparant en consistent te blijven. Lees de volledige update om helemaal op de hoogte te zijn.
Google geeft overzicht videoadvertentie-indelingen op Youtube
Google helpt adverteerders een handje en gaat in een nieuwe blog in op de verschillende mogelijkheden als het gaat om videoadvertenties op Youtube. Zo krijg je bijvoorbeeld alles te weten over in-stream ads die gebruikers wel of niet kunnen overslaan, bumperads, mobiele outstream ads en masthead ads. Ook geeft Google tips over wanneer je de advertentie-indelingen het beste kunt inzetten. Check het artikel voor meer informatie.
Google slaat brug tussen consumenten en bedrijven met nieuwe tools
Google komt met nieuwe tools om consumenten te helpen de beste deals te vinden bij het online shoppen en bedrijven te helpen hun producten onder de aandacht te brengen. Deals worden bijvoorbeeld onder het Google Shopping tabblad gepresenteerd en ook wordt het makkelijker om speciale deals te ontdekken tijdens belangrijke verkoopmomenten zoals Black Friday en Ciber Monday. Voor verkopers wordt het gratis om deze deals weer te geven, ongeacht of ze ook adverteren op Google.
Meer informatie over je zoekresultaten op Google
Gebruikers van Google Search krijgen inzicht in de manier waarop zoekresultaten worden gekoppeld aan zoekopdrachten. Onder ‘Over dit resultaat’, krijg je vanaf nu namelijk meer informatie te zien over de factoren die door Google Search worden gebruikt om relevante zoekresultaten te verkrijgen. Zo kun je beter bepalen welke resultaten voor jou het meest nuttig zijn. Factoren waar Google naar kijkt zijn onder andere matchende keywords, gerelateerde termen en lokale relevantie.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.