Online Marketing Nieuws | Week 37 | 2021
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog kreeg je de laatste ontwikkelingen bij Facebook, Instagram en Google te weten. Deze week is het de beurt aan Twitter en ook krijg je nieuws over campagnes die werken met Responsive Search advertenties. Uiteraard hebben we weer nieuwe inhaakdata voor jouw content!
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- Maandag 13 september: ‘Roald Dahl Dag’, ‘Dag van het Positief Denken’, ‘Internationale Chocoladedag’ en ‘Peanut Day’
- Dinsdag 14 september: ‘50plus Beurs (14 – 18 september)’
- Woensdag 15 september: ‘Internationale Dag van de Democratie’ en ‘Batmandag’
- Donderdag 16 september: ‘Guacamoledag’, ‘Internationale Dag ter Behoud van de Ozonlaag’ en ‘Dag van de Leidster’
- Zaterdag 18 september: ‘Wereld Bamboedag’, ‘Cheeseburger Day’ en ‘International Eat an Apple Day’
- Zondag 19 september: ‘Chocolate Milkshake Day’, ‘Dag van de Migraine’, ‘Internationale Dag van de Zuid-Zuidsamenwerking’, ‘Nationale Ziekendag’ en ‘GP Italy (Monza)’
Best practices campagnes met Responsive Search Ads
Houd jij je bezig met Google Ads PPC (pay-per-click) campagnes met Responsive Search advertenties? Dan is het nieuwe blogartikel van Moz interessant voor jou. Daarin worden namelijk vijf best practices gepresenteerd.
Responsive Search advertenties zijn flexibele advertenties die automatisch worden aangepast om aan elke gebruiker de juiste boodschap te tonen. Dit werkt op basis van machine learning. Om deze soort advertenties optimaal in te zetten, wordt bijvoorbeeld aangeraden om meerdere unieke headlines en beschrijvingen in te voeren en om een aantal items in de advertenties vast te zetten om te bepalen waar ze getoond zullen worden.
Twitter test beeldvullende weergave foto’s en video’s
Daarmee moet de visuele ervaring voor gebruikers worden verbeterd, maar ook wil Twitter aansporen tot het voeren van gesprekken over beeld in plaats van alleen maar tekst. Een andere mogelijkheid die momenteel wordt getest is het verwijderen van volgers zonder ze te blokkeren.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.