Algemeen
Wil jij een website die wél aanvragen en bestellingen oplevert? Maar mis je kennis en ervaring? Na onze training effectieve website weet jij exact wat je moet doen om dit voor elkaar te krijgen.
De gegevens van jouw doelgroep zijn essentieel om in de toekomst top-of-mind awareness te kunnen creëren en interactie uit te kunnen lokken. Wanneer dit gelukt is, is de kans groter dat de lead een aankoop of een offerteaanvraag doet. Wanneer een bezoeker de website verlaat zonder informatie achter te laten is er een kans verloren gegaan.
De bezoekers met de meeste waarde voor een bedrijf zijn diegene die een aankoop doen of een offerte aanvragen. Ook bezoekers die dit niet doen, maar wel gegevens achterlaten, zijn belangrijk. 96% van de internetgebruikers is niet direct klaar voor een aankoop of een offerteaanvraag blijkt uit onderzoek. Deze bezoekers zijn nog aan het oriënteren.
Om ervoor te zorgen dat jij bezoekers overtuigd en tot actie laat overgaan, is het essentieel om ze iets aan te bieden waarnaar ze opzoek zijn. In deze training leer jij precies hoe je dit kunt bereiken.
Voor wie is de training bedoeld?
Deze training is ontwikkeld voor iedereen die wilt weten waar een effectieve website aan moet voldoen, hoe je data inzet om verbeterpunten te ontdekken en hoe je deze verbeterpunten in de praktijk test. Je leert niet alleen de theorie, maar past dit direct toe in de praktijk. Hierdoor ben jij in staat om jouw conversies te behalen met jouw website.
Ben jij verantwoordelijk voor de online marketing van jouw bedrijf? Dan stemmen we de opdrachten af op jouw praktijksituatie.
Start traject
We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.
Hoe ziet een leertraject eruit?
Hoeveel tijd kost deze training?
We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.
Inhoud en leerdoelen
In zes stappen bereiden wij je voor om je website zo in te richten dat bezoekers overgaan tot actie.
Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s
Allereerst omschrijf je doelgroep(en), bepaal je doelstellingen en zet je deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.
De essentie van conversie optimalisatie & leadmarketing
Jouw bezoekers hebben verschillende redenen om deze te bezoeken. Het is belangrijk dat jouw website effectief is ingericht zodat jij aanbiedt waar jouw doelgroep naar opzoek is. We leren je de essentie van conversie optimalisatie en leadmarketing. Dit heb je nodig om je doelgroep te overtuigen van jouw product of dienst via jouw website.
Analyseren van je website
Wanneer de essentie van conversie optimalisatie en leadmarktering duidelijk is, ga je aan de slag met het analyseren van jouw website. Voordat je iets kunt oplossen is het belangrijk om het probleem te achterhalen. Daarom ga je tijdens dit stadium probleempunten in kaart brengen.
Oplossingen in kaart brengen dmv userstories en wireframes
Nu de probleempunten in kaart zijn gebracht is het tijd om oplossingen in kaart te brengen. Dit ga je doen d.m.v. wireframes en userstories.
Definiëren en inzetten van leadmarketing
Het plan voor een effectieve website ligt nu klaar. Je gaat zelfstandig aan de slag met het definiëren en inzetten van leadmarketing. Je hebt al geleerd over de mogelijkheden. Nu ga je de leadmarketing inzetten om jouw doelgroep te overtuigen.
Website doorontwikkelen en optimaliseren op basis van data
Tijdens de training heb je geleerd dat het optimaliseren van je website een continu proces is. Nu je precies weet wat je moet doen om de website in te richten is het zaak om te blijven ontwikkelen en optimaliseren op basis van data.
Wat heb je na deze training gedaan?
Na deze training heb je…
- …doelstellingen, doelgroepen & KPI’s bepaald.
- …de essentie van conversie optimalisatie & leadmarketing geleerd.
- …je website geanalyseerd op verschillende fronten.
- …oplossingen in kaart gebracht door middel van userstories en wireframes.
- …geleerd over het definiëren en inzetten van leadmarketing.
- …geleerd hoe je jouw website kunt doorontwikkelen en optimaliseren op basis van data.
Leerdoelen
Om een goed beeld te krijgen van de skills waar je na vier weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.
Wat is het instapniveau?
Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.
Over welke vaardigheden beschik je na deze training?
Na het afronden van onze effectieve website training beschik je over de juiste kennis om jouw doelgroep te overtuigen. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag.
Examens en certificaten
Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.
Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.
Unieke leermethodiek
Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.
Studiemateriaal
- Leertraject Effectieve website, 12 maanden beschikbaar na start training.
- Online beschikbare tools (gratis):
- Google Analytics