Training social media adverteren

Wil jij optimaal zichtbaar zijn en bereik creëren door middel van Social Media advertenties, maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media adverteren training ben jij instaat om succesvolle campagnes te draaien via alle kanalen die relevant zijn voor jou!
  • Zet een Social Media advertentiestrategie op welke afgestemd is op jouw doelgroep.
  • Koppel het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen.
  • Overtuig jouw doelgroep met effectieve advertenties.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Nick Nikkels Teach Digital
Nick Nikkels Eigenaar
Online Marketing Academy Hat E-learning & 1-op-1 coaching
Online Marketing Academy Price € 1200
Online Marketing Training Location Digitaal
Online Marketing Academy Time 6 weken
Teach Digital
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Unieke leermethodiek
Studiemateriaal

Algemeen.

Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan is het essentieel dat jij alle ins en outs weet over het adverteren via social media. Met onze social media advertising training ben jij instaat om succesvolle campagnes te draaien via social media kanalen en weet je precies hoe jij de doelgroep kunt overtuigen! 

Voor wie is de training bedoeld? 

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wil zijn met social media advertising. Je leert met deze training alle ins en outs door middel van e-learning en past deze kennis toe in de praktijk met doelgerichte opdrachten. Om cruciale fouten te voorkomen krijg je 1-op-1 begeleiding van één van onze online marketing coaches. 

Hoeveel tijd kost deze training? 

De duur van het traject is 6 weken. De tijd die je investeert in je ontwikkeling is als volgt onder te verdelen: 

  1. E-learning – 12 uur
  2. Praktijkopdrachten – 10 uur
  3. Sessies met coach – 4 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen. 

Start traject 

We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.

Inhoud en leerdoelen.

In zeven stappen bereiden wij je voor om succesvol te worden met het beheren van jouw social media advertenties. 

Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s. 

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s. Dit is de eerste stap en is belangrijk omdat het dient als basis van jouw advertentiestrategie.

Kies het juiste kanaal wat bij jouw doelgroep past. 

Binnen jouw doelgroep hebben mensen verschillende beweegredenen om zich op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok te bevinden. Elk kanaal heeft andere doelen en mogelijkheden en hier kan jij op inspelen. In dit stadium bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen om jouw doelgroep te overtuigen. 

Implementeer verschillende pixels & tags. 

Om je advertenties meetbaar te maken is het essentieel om de pixels en tags van de verschillende kanalen te koppelen aan jouw website. 

Stel een advertentieplan op, op basis van de doelgroep. 

Het is tijd om een plan op te stellen nu alle voorbereidingen voor succesvolle campagnes zijn getroffen. In dit plan ga jij uitwerken hoe je in staat bent om de doelgroep te overtuigen middels het gebruik van advertenties via social media. 

Koppel het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen. 

Na een concreet advertentieplan te hebben opgesteld, is het tijd om de campagnetypes te koppelen aan de verschillende doelstellingen die je eerder in de training hebt bepaald. Om succesvol te worden met social media advertising is het van belang de juist campagnetype te kiezen. 

Effectieve social media campagne instellen. 

Nu alles is uitgedacht en de strategie staat, is het tijd om een effectieve campagne in te stellen. Dit ga je doen voor jouw bedrijf en wanneer je hulp nodig hebt kun je altijd expertise vragen aan jouw online marketing coach. 

Beheer & optimalisatie van campagnes.

Wanneer de campagnes zijn ingesteld ben je er nog niet. Om er zeker van te zijn dat jij succesvolle campagnes blijft draaien is het belangrijk dat je de voortgang monitort. Binnen dit stadium houd jij je vooral bezig met het kijken naar verbeterpunten en ga je deze ook doorvoeren wanneer nodig.

Wat heb je na deze training gedaan? 

Na deze training heb je…

  • doelstellingen, doelgroepen & KPI’s bepaald.
  • De juiste kanalen die bij jouw doelgroep passen gekozen.
  • verschillende pixels & tags geïmplementeerd.
  • een advertentieplan, op basis van de doelgroep opgesteld.
  • het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen gekoppeld.
  • effectieve social media campagne ingesteld.
  • campagnes beheerd en geoptimaliseerd.

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de social media skills waar je na acht weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag. 

Examens en certificaten.

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek.

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal.

  • Teach Digital Academy (kennisbank), beschikbaar gedurende het traject
  • Externe hulpmiddelen:
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • Google Analytics
Teach Digital - Online Marketing Training - Divider
Een greep uit onze partners:
Nog niet overtuigd?

Lees hier de ervaringen van onze cursisten.

"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed."
Liesbeth Rutten testemonial
Liesbeth Rutten - Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch."
Willem prinsen testemonial
Willem Prinsen - Group Commercial Director - Solidus Solutions
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!"
Jacco-Roukens testimonial
Jacco Roukens - Marketeer - MisterSales
Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!
Ilionx
Wendy Hertgers - Marketeer - ilionx
Ik ben erg tevreden over de cursus, ik heb echt het gevoel dat ik veel heb geleerd. Er is ontzettend veel gebeurd in de online marketing sinds ik mijn opleiding afronde in 2015. Dankzij de cursus van Succesfactor heb ik mijn kennis bijgeschaafd en kan ik mijn nieuwe kennis toepassen in mijn dagelijkse werk. Ik kan deze cursus met een gerust hart adviseren aan iedereen die zijn affiniteit met en kennis van online marketing wil vergroten.
Chris -
Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video's. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten.
Fieke -
Ik was op zoek naar een complete online marketing opleiding met de nadruk op SEA. Ook de intensieve persoonlijke begeleiding sprak mij erg aan. Ik ging aan de slag met mijn coach Melvin, die mij veel uitstekend advies gaf en altijd in overleg de passende aanpak voorstelde. Hierdoor was de cursus op maat gemaakt, maar toch erg uitdagend. Dankzij de interessante inhoud van de cursus en de goede tips van Melvin heb ik een goede basis om SEA specialist te worden.
Steven -
Klaar voor de volgende stap?

Ontdek de mogelijkheden tijdens een gesprek met een opleidingsadviseur

Laat je gegevens achter en ontvang persoonlijk opleidingsadvies. Wij nemen contact met je op om een demo in te plannen.