Training social media adverteren

Wil jij optimaal zichtbaar zijn en bereik creëren door middel van Social Media advertenties, maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media adverteren training ben jij instaat om succesvolle campagnes te draaien via alle kanalen die relevant zijn voor jou!
  • Zet een Social Media advertentiestrategie op welke afgestemd is op jouw doelgroep.
  • Koppel het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen.
  • Overtuig jouw doelgroep met effectieve advertenties.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Teach Digital
1.200,- excl. BTW
6 weken
E-learning & 1-op-1 coaching
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Learning on the job
Studiemateriaal

Algemeen

Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan is het essentieel dat jij alle ins en outs weet over het adverteren via social media. Met onze social media advertising training ben jij instaat om succesvolle campagnes te draaien via social media kanalen en weet je precies hoe jij de doelgroep kunt overtuigen! 

Voor wie is de training bedoeld? 

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wil zijn met social media advertising. Je leert met deze training alle ins en outs door middel van e-learning en past deze kennis toe in de praktijk met doelgerichte opdrachten. Om cruciale fouten te voorkomen krijg je 1-op-1 begeleiding van één van onze online marketing coaches. 

Start traject 

We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.

Hoe ziet een leertraject eruit?

Kick off
Leren met
praktijkopdrachten
Nakijken, evalueren
en bijsturen
Implementeren en
optimaliseren

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

12 uurE-learning
10 uurPraktijkopdrachten
4 uurSessies met coach

Inhoud en leerdoelen

In zeven stappen bereiden wij je voor om succesvol te worden met het beheren van jouw social media advertenties. 

Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s. 

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s. Dit is de eerste stap en is belangrijk omdat het dient als basis van jouw advertentiestrategie.

Kies het juiste kanaal wat bij jouw doelgroep past. 

Binnen jouw doelgroep hebben mensen verschillende beweegredenen om zich op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok te bevinden. Elk kanaal heeft andere doelen en mogelijkheden en hier kan jij op inspelen. In dit stadium bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen om jouw doelgroep te overtuigen. 

Implementeer verschillende pixels & tags. 

Om je advertenties meetbaar te maken is het essentieel om de pixels en tags van de verschillende kanalen te koppelen aan jouw website. 

Stel een advertentieplan op, op basis van de doelgroep. 

Het is tijd om een plan op te stellen nu alle voorbereidingen voor succesvolle campagnes zijn getroffen. In dit plan ga jij uitwerken hoe je in staat bent om de doelgroep te overtuigen middels het gebruik van advertenties via social media. 

Koppel het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen. 

Na een concreet advertentieplan te hebben opgesteld, is het tijd om de campagnetypes te koppelen aan de verschillende doelstellingen die je eerder in de training hebt bepaald. Om succesvol te worden met social media advertising is het van belang de juist campagnetype te kiezen. 

Effectieve social media campagne instellen. 

Nu alles is uitgedacht en de strategie staat, is het tijd om een effectieve campagne in te stellen. Dit ga je doen voor jouw bedrijf en wanneer je hulp nodig hebt kun je altijd expertise vragen aan jouw online marketing coach. 

Beheer & optimalisatie van campagnes.

Wanneer de campagnes zijn ingesteld ben je er nog niet. Om er zeker van te zijn dat jij succesvolle campagnes blijft draaien is het belangrijk dat je de voortgang monitort. Binnen dit stadium houd jij je vooral bezig met het kijken naar verbeterpunten en ga je deze ook doorvoeren wanneer nodig.

Wat heb je na deze training gedaan? 

Na deze training heb je…

  • doelstellingen, doelgroepen & KPI’s bepaald.
  • De juiste kanalen die bij jouw doelgroep passen gekozen.
  • verschillende pixels & tags geïmplementeerd.
  • een advertentieplan, op basis van de doelgroep opgesteld.
  • het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen gekoppeld.
  • effectieve social media campagne ingesteld.
  • campagnes beheerd en geoptimaliseerd.

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de social media skills waar je na acht weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag. 

Examens en certificaten

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal

  • Leertraject Social media adverteren (e-learning), 12 maanden beschikbaar na start training.
  • Externe hulpmiddelen:
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • Google Analytics

Veel gestelde vragen over de Training social media adverteren

Tijdens de Training social media adverteren wordt jij persoonlijk begeleid. Zo kan jij online vragen stellen, 1 op 1 begeleiding krijgen en online Q&A’s bijwonen en terug kijken.

De Training social media adverteren heeft een duur van 6 weken.

Het instapniveau van de Training social media adverteren is minimaal MBO 4 niveau.

De werkdruk van de Training social media adverteren bestaat uit het volgende:

  • 12 uur besteed je aan de E-learning;
  • 10 uur besteed je aan praktijkopdrachten;
  • 4 uur besteed je aan sessies met jouw coach.

Ja, de Training social media adverteren van Teach Digital kan je in jouw eigen tijd voltooien. Ook nadat je de training hebt afgerond blijf jij toegang krijgen tot onze E-learning.

De online marketing opleiding kost met het STAP-budget €3.225 exclusief BTW. Maar zonder het STAP-budget is de prijs €4.050 exclusief BTW. 

Met Teach Digital krijg jij praktijkopdrachten die specifiek zijn op jouw organisatie. Zo werk je aan jouw organisatie terwijl je aan het leren bent. Daarnaast wordt je persoonlijk geholpen met jouw coach en heb je toegang tot een kennisbank die je altijd kan raadplegen.

De Training social media adverteren is voor mensen die meer bereik willen creëren door middel social media adverteren, maar de kennis en ervaring missen.

Lees ervaringen van onze cursisten

Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.10.28Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.10.09Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.08.42Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.08.04Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.07.41Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.07.07Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.06.28Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.05.44
"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed." Liesbeth Rutten Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch." Willem Prinsen Group Commercial Director - Solidus Solutions
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!" Jacco Roukens Marketeer - MisterSales
Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten! Wendy Hertgers Marketeer - ilionx
Ik ben erg tevreden over de cursus, ik heb echt het gevoel dat ik veel heb geleerd. Er is ontzettend veel gebeurd in de online marketing sinds ik mijn opleiding afronde in 2015. Dankzij de cursus van Succesfactor heb ik mijn kennis bijgeschaafd en kan ik mijn nieuwe kennis toepassen in mijn dagelijkse werk. Ik kan deze cursus met een gerust hart adviseren aan iedereen die zijn affiniteit met en kennis van online marketing wil vergroten. Chris
Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video's. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten. Fieke
Ik was op zoek naar een complete online marketing opleiding met de nadruk op SEA. Ook de intensieve persoonlijke begeleiding sprak mij erg aan. Ik ging aan de slag met mijn coach Melvin, die mij veel uitstekend advies gaf en altijd in overleg de passende aanpak voorstelde. Hierdoor was de cursus op maat gemaakt, maar toch erg uitdagend. Dankzij de interessante inhoud van de cursus en de goede tips van Melvin heb ik een goede basis om SEA specialist te worden. Steven
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.