Training social media beheer

Wil jij een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij instaat om dit uit te voeren.
  • Zet een Social Media strategie op welke afgestemd is op jouw doelgroep en voer deze uit.
  • De laatste trends en inzichten op gebied van Social Media.
  • Zorg dat je aanwezig bent op de Social Media kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Nick Nikkels Teach Digital
Nick Nikkels Eigenaar
Online Marketing Academy Hat E-learning & 1-op-1 coaching
Online Marketing Academy Price € 900
Online Marketing Training Location Digitaal
Online Marketing Academy Time 4 weken
Teach Digital
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Unieke leermethodiek
Studiemateriaal

Algemeen.

Wil jij een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij in staat om dit uit te voeren.

Social media is vandaag de dag belangrijker dan ooit omdat jouw doelgroep zich hier een groot deel van de dag op bevindt. Je leert met deze training alle ins en outs van een social media strategie en leert hem ook beheren.

De kennis die je opdoet in de e-learning pas je direct toe in praktijk. Tijdens het traject krijg je 1-op-1 begeleiding van één van onze online marketing coaches.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wilt zijn in het beheren van een Social Media strategie. Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan stemmen we de opdrachten af op jouw praktijksituatie. Al tijdens de training ervaar je meer interactie met je doelgroep.

Hoeveel tijd kost deze training?

De duur van het traject is 4 weken. De tijd die je investeert in je ontwikkeling is als volgt onder te verdelen:

  1. E-learning – 8 uur
  2. Praktijkopdrachten – 6 uur
  3. Sessies met coach – 3 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Start traject

We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.

Inhoud en leerdoelen.

In zeven stappen word jij voorbereid om succesvol aan de slag te gaan met het beheren van jouw social media strategie.

Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.

Verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen

Elk kanaal heeft andere doelen en jouw doelgroep heeft dus ook andere beweegredenen om zich op een kanaal te bevinden. In dit stadium leren we je het verschil in essentie tussen Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.

Verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen

Omdat er verschillende kanalen zijn is er ook verschil in mogelijkheden die de kanalen met zich meebrengen. Hier leren we je deze verschillen en leer jij begrijpen welke mogelijkheden jij kunt toepassen voor jouw strategie.

Juiste Social Media koppelen aan verschillende doelstellingen en doelgroepen

Nu je kennis hebt opgedaan over de verschillende kanalen en berichtmogelijkheden is het tijd om deze te koppelen aan jouw doelstellingen en doelgroepen. Alleen zo kun je effectief te werk gaan.

Effectieve bedrijfpagina’s opzetten voor verschillende kanalen

Bij een effectieve aanpak horen ook bedrijfspagina’s. Tijdens dit stadium ga jij aan de slag met het opstellen van effectieve bedrijfspagina’s voor verschillende kanalen. Zodoende ben jij vindbaar voor jouw doelgroep bij de kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Contenkalender maken

Voordat je begint met posten is het verstandig om eerst een contentkalender op te stellen. Samen met jouw coach bepaal je waar de focus op komt te liggen. Op deze manier vorm je samen met jouw coach de basis van jouw strategie. Dit geeft houvast en consistentie.

Effectieve social media posts maken

Nu je een contentkalender hebt opgesteld is het van belang deze te vullen met effectieve content. Bij het laatste stadium van deze training leer je om effectieve posts te maken per kanaal. Zodoende ben jij instaat om jouw doelgroep te bereiken.

Wat heb je na deze training gedaan?

Na deze training heb je…

  • …doelstellingen, doelgroepen & KPI’s bepaald.
  • …verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen geleerd.
  • …verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen geleerd.
  • …juiste Social Media gekoppeld aan verschillende doelstellingen en doelgroepen.
  • …effectieve bedrijfpagina’s opgezet voor verschillende kanalen.
  • …contenkalender gemaakt.
  • …effectieve social media posts gemaakt.

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de social media skills waar je na vier weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media beheer training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag. 

Examens en certificaten.

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek.

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal.

  • Teach Digital Academy (kennisbank), 12 maanden beschikbaar na start traject
  • Externe hulpmiddelen:
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
Teach Digital - Online Marketing Training - Divider
Een greep uit onze partners:
Nog niet overtuigd?

Lees hier de ervaringen van onze cursisten.

"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed."
Liesbeth Rutten testemonial
Liesbeth Rutten - Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch."
Willem prinsen testemonial
Willem Prinsen - Group Commercial Director - Solidus Solutions
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!"
Jacco-Roukens testimonial
Jacco Roukens - Marketeer - MisterSales
Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!
Ilionx
Wendy Hertgers - Marketeer - ilionx
Ik ben erg tevreden over de cursus, ik heb echt het gevoel dat ik veel heb geleerd. Er is ontzettend veel gebeurd in de online marketing sinds ik mijn opleiding afronde in 2015. Dankzij de cursus van Succesfactor heb ik mijn kennis bijgeschaafd en kan ik mijn nieuwe kennis toepassen in mijn dagelijkse werk. Ik kan deze cursus met een gerust hart adviseren aan iedereen die zijn affiniteit met en kennis van online marketing wil vergroten.
Chris -
Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video's. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten.
Fieke -
Ik was op zoek naar een complete online marketing opleiding met de nadruk op SEA. Ook de intensieve persoonlijke begeleiding sprak mij erg aan. Ik ging aan de slag met mijn coach Melvin, die mij veel uitstekend advies gaf en altijd in overleg de passende aanpak voorstelde. Hierdoor was de cursus op maat gemaakt, maar toch erg uitdagend. Dankzij de interessante inhoud van de cursus en de goede tips van Melvin heb ik een goede basis om SEA specialist te worden.
Steven -
Klaar voor de volgende stap?

Ontdek de mogelijkheden tijdens een gesprek met een opleidingsadviseur

Laat je gegevens achter en ontvang persoonlijk opleidingsadvies. Wij nemen contact met je op om een demo in te plannen.