Training social media beheer

Wil jij een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij instaat om dit uit te voeren.
  • Zet een Social Media strategie op welke afgestemd is op jouw doelgroep en voer deze uit.
  • De laatste trends en inzichten op gebied van Social Media.
  • Zorg dat je aanwezig bent op de Social Media kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Teach Digital
825,- excl. BTW
4 weken
E-learning & 1-op-1 coaching
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Learning on the job
Studiemateriaal

Algemeen

Wil jij een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij in staat om dit uit te voeren.

Social media is vandaag de dag belangrijker dan ooit omdat jouw doelgroep zich hier een groot deel van de dag op bevindt. Je leert met deze training alle ins en outs van een social media strategie en leert hem ook beheren.

De kennis die je opdoet in de e-learning pas je direct toe in praktijk. Tijdens het traject krijg je 1-op-1 begeleiding van één van onze online marketing coaches.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wilt zijn in het beheren van een Social Media strategie. Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan stemmen we de opdrachten af op jouw praktijksituatie. Al tijdens de training ervaar je meer interactie met je doelgroep.

Start traject

We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.

Hoe ziet een leertraject eruit?

Kick off
Leren met
praktijkopdrachten
Nakijken, evalueren
en bijsturen
Implementeren en
optimaliseren

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

8 uurE-learning
6 uurPraktijkopdrachten
3 uurSessies met coach

Inhoud en leerdoelen

In zeven stappen word jij voorbereid om succesvol aan de slag te gaan met het beheren van jouw social media strategie.

Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.

Verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen

Elk kanaal heeft andere doelen en jouw doelgroep heeft dus ook andere beweegredenen om zich op een kanaal te bevinden. In dit stadium leren we je het verschil in essentie tussen Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.

Verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen

Omdat er verschillende kanalen zijn is er ook verschil in mogelijkheden die de kanalen met zich meebrengen. Hier leren we je deze verschillen en leer jij begrijpen welke mogelijkheden jij kunt toepassen voor jouw strategie.

Juiste Social Media koppelen aan verschillende doelstellingen en doelgroepen

Nu je kennis hebt opgedaan over de verschillende kanalen en berichtmogelijkheden is het tijd om deze te koppelen aan jouw doelstellingen en doelgroepen. Alleen zo kun je effectief te werk gaan.

Effectieve bedrijfpagina’s opzetten voor verschillende kanalen

Bij een effectieve aanpak horen ook bedrijfspagina’s. Tijdens dit stadium ga jij aan de slag met het opstellen van effectieve bedrijfspagina’s voor verschillende kanalen. Zodoende ben jij vindbaar voor jouw doelgroep bij de kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Contenkalender maken

Voordat je begint met posten is het verstandig om eerst een contentkalender op te stellen. Samen met jouw coach bepaal je waar de focus op komt te liggen. Op deze manier vorm je samen met jouw coach de basis van jouw strategie. Dit geeft houvast en consistentie.

Effectieve social media posts maken

Nu je een contentkalender hebt opgesteld is het van belang deze te vullen met effectieve content. Bij het laatste stadium van deze training leer je om effectieve posts te maken per kanaal. Zodoende ben jij instaat om jouw doelgroep te bereiken.

Wat heb je na deze training gedaan?

Na deze training heb je…

  • …doelstellingen, doelgroepen & KPI’s bepaald.
  • …verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen geleerd.
  • …verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen geleerd.
  • …juiste Social Media gekoppeld aan verschillende doelstellingen en doelgroepen.
  • …effectieve bedrijfpagina’s opgezet voor verschillende kanalen.
  • …contenkalender gemaakt.
  • …effectieve social media posts gemaakt.

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de social media skills waar je na vier weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media beheer training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag. 

Examens en certificaten

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal

  • Leertraject Social media beheer (e-learning), 12 maanden beschikbaar na start training.
  • Externe hulpmiddelen:
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok

Veel gestelde vragen over de Training social media beheer

Tijdens de Training social media beheer wordt jij persoonlijk begeleid. Zo kan jij online vragen stellen, 1 op 1 begeleiding krijgen en online Q&A’s bijwonen en terug kijken.

De Training social media beheer heeft een duur van 4 weken.

De Training social media beheer is bedoeld voor mensen die willen weten hoe je exact een goede social media strategie moet opzetten, optimaliseren en beheren.

Ja, de Training social media beheer van Teach Digital kan je in jouw eigen tijd voltooien. Ook nadat je de training hebt afgerond blijf jij toegang krijgen tot onze E-learning.

De werkdruk van de Training social media beheer bestaat uit het volgende:

  • 8 uur besteed je aan de E-learning;
  • 6 uur besteed je aan praktijkopdrachten;
  • 3 uur besteed je aan sessies met jouw coach.

De Training social media beheer kost met het STAP-budget €0- exclusief BTW. Maar zonder het STAP-budget is de prijs €825- exclusief BTW.

Het instapniveau van de Training social media beheer is minimaal MBO 4 niveau.

Met Teach Digital krijg jij praktijkopdrachten die specifiek zijn op jouw organisatie. Zo werk je aan jouw organisatie terwijl je aan het leren bent. Daarnaast wordt je persoonlijk geholpen met jouw coach en heb je toegang tot een kennisbank die je altijd kan raadplegen.

Lees ervaringen van onze cursisten

Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.10.28Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.10.09Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.08.42Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.08.04Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.07.41Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.07.07Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.06.28Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.05.44
"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed." Liesbeth Rutten Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch." Willem Prinsen Group Commercial Director - Solidus Solutions
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!" Jacco Roukens Marketeer - MisterSales
Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten! Wendy Hertgers Marketeer - ilionx
Ik ben erg tevreden over de cursus, ik heb echt het gevoel dat ik veel heb geleerd. Er is ontzettend veel gebeurd in de online marketing sinds ik mijn opleiding afronde in 2015. Dankzij de cursus van Succesfactor heb ik mijn kennis bijgeschaafd en kan ik mijn nieuwe kennis toepassen in mijn dagelijkse werk. Ik kan deze cursus met een gerust hart adviseren aan iedereen die zijn affiniteit met en kennis van online marketing wil vergroten. Chris
Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video's. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten. Fieke
Ik was op zoek naar een complete online marketing opleiding met de nadruk op SEA. Ook de intensieve persoonlijke begeleiding sprak mij erg aan. Ik ging aan de slag met mijn coach Melvin, die mij veel uitstekend advies gaf en altijd in overleg de passende aanpak voorstelde. Hierdoor was de cursus op maat gemaakt, maar toch erg uitdagend. Dankzij de interessante inhoud van de cursus en de goede tips van Melvin heb ik een goede basis om SEA specialist te worden. Steven
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.