Social Media in 8 weken

Wil jij onder de aandacht komen bij je doelgroep door middel van Social Media (advertenties), maar mis je kennis en ervaring? Deze training helpt je in 8 weken succesvol te worden met Social Media.
  • Zet een Social Media strategie op welke afgestemd is op jouw doelgroep en voer deze uit.
  • De laatste trends en inzichten op gebied van Social Media.
  • Zorg dat je aanwezig bent op de Social Media kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
Olav Wolters succesfactor
Olav Wolters Eigenaar
Online Marketing Academy Hat E-learning & 1-op-1 coaching
Online Marketing Academy Price € 1800
Online Marketing Training Location Digitaal
Online Marketing Academy Time 8 weken
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Unieke leermethodiek
Studiemateriaal

Algemeen.

Hoe kun jij social media optimaal inzetten om jouw doelgroep te bereiken? Ontdek het tijdens ons social media coachingstraject en word in acht werken expert als het gaat om de bekendste social media kanalen. Zowel op theoretisch als op praktisch vlak leer je alle ins en outs onder begeleiding van jouw persoonlijke online marketing coach. Vraag direct een offerte aan!

Start leertraject

Samen met jouw 1-op-1 coach spreek je een geschikte startdatum af voor jouw social media training.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor iedereen die wegwijs wil worden in de kansrijke wereld van social media.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben de social media training opgedeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten. 

  1. Theoretische stof – 16 uur
  2. Praktijkgerichte opdrachten – 12 uur 
  3. 1-op-1 coaching – 4 uur

* De verdeling van de uren is een inschatting en kan per persoon verschillen.

Optimaal leerrendement

Meedoen aan onze social media training betekent een waardevolle investering voor de lange termijn. De combinatie van online en offline coaching zorgt voor een zo hoog mogelijk leerrendement. Je krijgt vanuit onze e-learning de belangrijkste theorie over social media en met jouw persoonlijke coach doorloop je de bijbehorende praktijkopdrachten. Zo ben je na acht weken volledig op niveau!

Inhoud en leerdoelen.

Tijdens het social media traject komen vijf onderdelen aan bod:

Doelgroep, doelstellingen, KPI’s en social mediakanalen

Je begint met het specifiek maken van jouw doelgroep met behulp van een persona. Ook bepaal je jouw doelstellingen en zet je deze om in meetbare KPI’s. Met jouw coach kijk je vervolgens welke social media kanalen het meest geschikt zijn.

Social media pixels installeren

Wanneer jouw doelen duidelijk zijn en je geschikte social media kanalen hebt gekozen, is nog een stukje praktische voorbereiding nodig. Daarom gaan we in deze fase de social media pixels installeren.

Alles over social media

Nu kun je je verdiepen in de wereld van social media. Je stelt eerst een contentkalender voor jouw social media inzet op. Dan kijk je samen met jouw coach waar de focus moet liggen en kun je beginnen met het creëren van posts en campagnes.

Remarketing

Alle ins en outs over remarketing op social media. We vertellen je precies hoe je potentiële klanten die al eens in aanraking zijn gekomen met jouw merk, opnieuw effectief kunt benaderen.

Campagnes optimaliseren

We staan uiteraard ook stil bij de optimalisatie van jouw social media kanalen, zodat je blijvend succes kunt behalen.

Wat is het eindresultaat van deze training?

Na het afronden van ons leertraject ben je van A tot Z klaargestoomd om effectief jouw doelgroep te bereiken met social media. Je beschikt over de benodigde kennis als het gaat om Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, SnapChat en Tiktok. Je kunt nu: 

vaststellen op welke social media kanalen jouw doelgroep zich bevindt

sterke bedrijfspagina’s opzetten

overtuigende berichten posten

bepalen wat het beste moment is om te posten

een contentkalender opzetten

een advertentieplan opstellen

effectieve campagnes opzetten

campagnes optimaliseren

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de social media skills waar je na acht weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag. 

Examens en certificaten.

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek.

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

 

Studiemateriaal.

Onze eigen e-learning 

Externe hulpmiddelen:

Facebook

Instagram

LinkedIn

Pinterest

Snapchat

TikTok

Optioneel: externe (betaalde) tools, bijvoorbeeld:

Semrush

Teach Digital - Online Marketing Training - Divider
Een greep uit onze partners:
Nog niet overtuigd?

Lees hier de ervaringen van onze cursisten.

Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten!
Wendy Hertgers - Marketeer - ilionx
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!"
Jacco-Roukens testimonial
Jacco Roukens - Marketeer - MisterSales
"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed."
Liesbeth Rutten testemonial
Liesbeth Rutten - Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch."
Willem prinsen testemonial
Willem Prinsen - Group Commercial Director - Solidus Solutions