Algemeen.
Hoe kun jij social media optimaal inzetten om jouw doelgroep te bereiken? Ontdek het tijdens ons social media coachingstraject en word in acht werken expert als het gaat om de bekendste social media kanalen. Zowel op theoretisch als op praktisch vlak leer je alle ins en outs onder begeleiding van jouw persoonlijke online marketing coach. Vraag direct een offerte aan!
Start leertraject
Samen met jouw 1-op-1 coach spreek je een geschikte startdatum af voor jouw social media training.
Voor wie is de training bedoeld?
Voor iedereen die wegwijs wil worden in de kansrijke wereld van social media.
Hoeveel tijd kost deze training?
We hebben de social media training opgedeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.
- Theoretische stof – 16 uur
- Praktijkgerichte opdrachten – 12 uur
- 1-op-1 coaching – 4 uur
* De verdeling van de uren is een inschatting en kan per persoon verschillen.
Optimaal leerrendement
Meedoen aan onze social media training betekent een waardevolle investering voor de lange termijn. De combinatie van online en offline coaching zorgt voor een zo hoog mogelijk leerrendement. Je krijgt vanuit onze e-learning de belangrijkste theorie over social media en met jouw persoonlijke coach doorloop je de bijbehorende praktijkopdrachten. Zo ben je na acht weken volledig op niveau!
Inhoud en leerdoelen.
Tijdens het social media traject komen vijf onderdelen aan bod:
● Doelgroep, doelstellingen, KPI’s en social mediakanalen
Je begint met het specifiek maken van jouw doelgroep met behulp van een persona. Ook bepaal je jouw doelstellingen en zet je deze om in meetbare KPI’s. Met jouw coach kijk je vervolgens welke social media kanalen het meest geschikt zijn.
● Social media pixels installeren
Wanneer jouw doelen duidelijk zijn en je geschikte social media kanalen hebt gekozen, is nog een stukje praktische voorbereiding nodig. Daarom gaan we in deze fase de social media pixels installeren.
● Alles over social media
Nu kun je je verdiepen in de wereld van social media. Je stelt eerst een contentkalender voor jouw social media inzet op. Dan kijk je samen met jouw coach waar de focus moet liggen en kun je beginnen met het creëren van posts en campagnes.
● Remarketing
Alle ins en outs over remarketing op social media. We vertellen je precies hoe je potentiële klanten die al eens in aanraking zijn gekomen met jouw merk, opnieuw effectief kunt benaderen.
● Campagnes optimaliseren
We staan uiteraard ook stil bij de optimalisatie van jouw social media kanalen, zodat je blijvend succes kunt behalen.
Wat is het eindresultaat van deze training?
Na het afronden van ons leertraject ben je van A tot Z klaargestoomd om effectief jouw doelgroep te bereiken met social media. Je beschikt over de benodigde kennis als het gaat om Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, SnapChat en Tiktok. Je kunt nu:
● vaststellen op welke social media kanalen jouw doelgroep zich bevindt
● sterke bedrijfspagina’s opzetten
● overtuigende berichten posten
● bepalen wat het beste moment is om te posten
● een contentkalender opzetten
● een advertentieplan opstellen
● effectieve campagnes opzetten
● campagnes optimaliseren
Leerdoelen
Om een goed beeld te krijgen van de social media skills waar je na acht weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.
Wat is het instapniveau?
Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.
Over welke vaardigheden beschik je na deze training?
Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag.
Examens en certificaten.
Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.
Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.
Unieke leermethodiek.
Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.
Studiemateriaal.
● Onze eigen e-learning
● Externe hulpmiddelen:
○ Snapchat
○ TikTok
● Optioneel: externe (betaalde) tools, bijvoorbeeld:
○ Semrush