Social Media training

Wil jij bereik en zichtbaarheid optimaal realiseren door middel van Social Media (advertenties), maar ontbreekt het je aan kennis en ervaring? Onze social media training helpt je in 8 weken succesvol te worden met social media.
  • Zet een Social Media strategie op welke afgestemd is op jouw doelgroep en voer deze uit.
  • De laatste trends en inzichten op gebied van Social Media.
  • Zorg dat je aanwezig bent op de Social Media kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Intensieve begeleiding & praktijkopdrachten.
  • 12 maanden toegang tot de academy.
Teach Digital
1.800,- excl. BTW
8 weken
E-learning & 1-op-1 coaching
Algemeen
Inhoud & leerdoelen
Examens & certificaten
Learning on the job
Studiemateriaal

Algemeen

Wil jij maximaal bereik en zichtbaarheid onder jouw doelgroep op social media? Tijdens onze social media coachingstraject wordt je in acht weken een echte specialist als het gaat om de meest gebruikte social media kanalen. De perfecte combinatie van theoretische en praktische leercomponenten leer je alle ins en outs op het gebied van social media. Daarbij heb je ook nog eens ondersteuning van een persoonlijke online marketing coach. Heb je vragen of ondersteuning nodig tijdens de training? Schroom dan niet om hem of haar de vragen van het lijf te vragen.

Start leertraject

Gezamenlijk met jouw persoonlijke online marketing coach stem je een geschikte startdatum af voor jouw social media training.

Voor wie is de social media training bedoeld?

Onze online marketing training is geschikt voor iedereen die wegwijs wil worden in de kansrijke wereld van sociale media.

Optimaal leerrendement

Wanneer je voor de social media training gaat dan ga je voor een waardevolle investering voor de lange termijn. De training bestaat uit een combinatie van online en offline leercomponenten die een zo hoog mogelijk leerrendement opleveren. Vanuit de e-learning wordt je de belangrijkste theorie aangereikt over social media en gezamenlijk met jouw persoonlijke coach doorloop je de door ons ontwikkelde praktijkopdrachten. Op deze manier ben je na acht weken volledig op de hoogte!

Hoe ziet een leertraject eruit?

Kick off
Leren met
praktijkopdrachten
Nakijken, evalueren
en bijsturen
Implementeren en
optimaliseren

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

16 uurE-learning
12 uurPraktijkopdrachten
6 uurSessies met coach

Inhoud en leerdoelen

Wat ga je leren tijdens deze training?

Tijdens de social media training komen vijf onderdelen aan bod:

Doelgroep, doelstellingen, KPI’s en social mediakanalen

Je begint met het specifiek maken van jouw doelgroep met behulp van een persona. Ook bepaal je jouw doelstellingen en zet je deze om in meetbare KPI’s.

Het kan zijn dat jouw doelgroep zich bevindt op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.

Social media pixels installeren

Wanneer jouw doelen duidelijk zijn en je geschikte social media kanalen hebt gekozen, is nog een stukje praktische voorbereiding nodig. Daarom gaan we in deze fase de social media pixels installeren.

Alles over social media

Nu kun je je verdiepen in de wereld van social media. Je stelt eerst een contentkalender voor jouw social media inzet op. Dan kijk je samen met jouw coach waar de focus moet liggen en kun je beginnen met het creëren van posts en campagnes.

Remarketing

Alle ins en outs over remarketing op social media. We vertellen je precies hoe je potentiële klanten die al eens in aanraking zijn gekomen met jouw merk, opnieuw effectief kunt benaderen.

Campagnes optimaliseren

We staan uiteraard ook stil bij de optimalisatie van jouw social media kanalen, zodat je blijvend succes kunt behalen.

Wat is het eindresultaat van de social media training?

Na het afronden van de social media training ben je van A tot Z klaargestoomd om effectief jouw doelgroep te bereiken met social media. Je beschikt over de benodigde kennis als het gaat om Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, SnapChat en Tiktok. Je kunt nu: 

  • Vaststellen op welke social media kanalen jouw doelgroep zich bevindt
  • Sterke bedrijfspagina’s opzetten
  • Overtuigende berichten posten
  • Bepalen wat het beste moment is om te posten
  • Een contentkalender opzetten
  • Een advertentieplan opstellen
  • Effectieve campagnes opzetten
  • Campagnes optimaliseren

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de social media skills waar je na acht weken training over beschikt, stellen wij concrete leerdoelen voor je op. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag jouw leerdoelen aan via info@teachdigital.nl.

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag. 

Examens en certificaten

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt. 

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal

  • Leertraject Social media (e-learning), 12 maanden beschikbaar na start training.
  • Externe hulpmiddelen:
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • Twitter

Veel gestelde vragen over Social Media training

De kosten van de Social Media training zijn met het STAP-budget €975- exclusief BTW. Alleen is de prijs zonder het STAP-budget €1.800 exclusief BTW.

Het instapniveau van de Social Media training is minimaal MBO 4 niveau.

De Social Media training heeft een duur van 12 weken.

Als jij meer kennis wilt over hoe je via social media meer bereik en zichtbaarheid krijgt, dan de social media training perfect voor jou. Je leer welke kanalen je moet inzetten en hoe.

Maak tijdens de Social Media training van persoonlijke begeleiding. Zo heb je ruimte om vragen te stellen en algemene Q&A’s bij te wonen en terug te kijken.

Je kan aan de slag gaan met de Social Media training wanneer het jou uitkomt.

De Social Media training is verdeeld in deze drie overzichtelijke blokken.

  • 16 uur besteed je aan de E-learning;
  • 13 uur besteed je aan praktijkopdrachten;
  • 6 uur besteed je aan sessies met jouw coach.

Tijdens jouw social media training leer je uit de e-learning van Teach Digital en met praktijkopdrachten die jij kan inzetten voor jouw organisatie. Leer bijvoorbeeld wat remarketing is en pas het gelijk toe in de praktijk.

Lees ervaringen van onze cursisten

Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.10.28Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.10.09Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.08.42Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.08.04Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.07.41Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.07.07Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.06.28Schermafbeelding 2022-05-11 om 15.05.44
"Cijfer: ruime 8, ik ben heel tevreden over de inhoud van de Academy. De interactie is ook goed." Liesbeth Rutten Communicatie manager - IBK B.V.
"Dankzij de partnership hebben wij onze online strategie staan. De begeleiding was professioneel, effectief en praktisch." Willem Prinsen Group Commercial Director - Solidus Solutions
"Wat ik fijn vond aan de academy is de verhouding tussen begeleiding en self-learning. Het is fijn om op deze manier 'rugdekking' te krijgen in online marketing!" Jacco Roukens Marketeer - MisterSales
Ik wil, los van de ondersteuning bij de Google Ads werkzaamheden, een onwijs compliment maken voor jullie Academy omgeving. Wauw. Wat ziet het er strak uit, maar bovenal: wat navigeert het fijn en intuïtief. Heel gaaf wat jullie bewerkstelligd hebben! Echt heel professioneel. Complimenten! Wendy Hertgers Marketeer - ilionx
Ik ben erg tevreden over de cursus, ik heb echt het gevoel dat ik veel heb geleerd. Er is ontzettend veel gebeurd in de online marketing sinds ik mijn opleiding afronde in 2015. Dankzij de cursus van Succesfactor heb ik mijn kennis bijgeschaafd en kan ik mijn nieuwe kennis toepassen in mijn dagelijkse werk. Ik kan deze cursus met een gerust hart adviseren aan iedereen die zijn affiniteit met en kennis van online marketing wil vergroten. Chris
Top cursus over online marketing. De te leren stof is goed verdeeld over verschillende modules en wordt goed afgewisseld gebracht via tekst, afbeeldingen en video's. Zelfs voor mij als jurist, zonder ervaring met online marketing, was deze cursus goed te doen. De ondersteuning van coach Melvin was hierbij zeer prettig; hij heeft kennis van zaken, is zeer toegankelijk en motiveert je bij het behalen van goede resultaten. Fieke
Ik was op zoek naar een complete online marketing opleiding met de nadruk op SEA. Ook de intensieve persoonlijke begeleiding sprak mij erg aan. Ik ging aan de slag met mijn coach Melvin, die mij veel uitstekend advies gaf en altijd in overleg de passende aanpak voorstelde. Hierdoor was de cursus op maat gemaakt, maar toch erg uitdagend. Dankzij de interessante inhoud van de cursus en de goede tips van Melvin heb ik een goede basis om SEA specialist te worden. Steven
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.