Notice: Undefined variable: settings in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22
Online Marketing Nieuws | Week 3 | 2022 - Teach Digital
17 januari 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 3 | 2022

online marketing nieuws 17 januari

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog ging het nieuws over DuckDuckGo en kwam je meer te weten over de nieuwe ‘Cars for Sale on Business Profiles’ optie van Google. Deze week lees je alles over nieuwe functies die grote bedrijven zoals Klarna, Snapchat en Meta hebben gelanceerd. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 17 januari: Dag van het Jodendom, Martin Luther King dag, Australian Open en Blue Monday
  • 18 januari: Winnie de Poeh dag
  • 19 januari: Popcorn dag en Dag van de Eerste lijn 
  • 20 januari: Verjaardag koningin Mathilde (België)
  • 21 januari: Knuffeldag en Dag van de taal, kunsten en cultuur
  • 23 januari: Internationale dag van het handschrift 

Google introduceert Disapproved Ads Editor tool

Het wordt voor adverteerders makkelijker om te voldoen aan de voorwaarden die Google Ads stelt aan advertenties. De nieuwe Disapproved Ads Editor tool helpt namelijk bij het signaleren en verwijderen van advertenties die niet in overeenkomen met het bestaande beleid. De tool is gebaseerd op een Python script, die bestaat uit twee modes: de Audit Mode en Remove Mode. Hiermee worden de afgekeurde advertenties opgespoord en verwijderd, en kunnen adverteerders de data analyseren om advertenties die de regels overtreden in de toekomst te vermijden. 

Google introduceert Disapproved Ads Editor tool

Klarna voert achteraf gespreid betalen in

In andere landen kan het al jaren en nu voert Klarna het ook in Nederland in: in drie rentevrije delen of achteraf binnen dertig dagen betalen zonder aanvullende kosten. Retailers kunnen op deze manier een flexibeler betaalpallet aan te bieden. Door de betaaltermijn te verdubbelen van veertien naar dertig dagen, hebben consumenten nu een volledige inkomstencyclus tussen het moment van aankoop en van de betaling van de factuur. Het Zweedse bedrijf probeert zo meer omzet uit bestaande klanten te halen maar ook nieuwe klanten te lokken.

Groepering, Carousels en Count labels voor Google search resultaten 

Hoewel veel nieuwe opties die de resultaten in Google laten zien misschien niet helemaal recentelijk in werking zijn gesteld, zijn ze dat waarschijnlijk wel in 2021. Op Twitter wordt veel gesproken over zoekresultaten die eerst niet op deze manier weergegeven werden. Zie hieronder een van de toevoegingen die is opgemerkt afgelopen jaar. Benieuwd naar de rest? Je vindt ze hier

Groepering, Carousels en Count labels voor Google search resultaten

Organisch doorklikken op jouw pagina verbeter je zo!

De pagina’s vol zoekresultaten in Google worden steeds diverser, en zelfs interactiever. Elk onderzoek naar doorklikken wordt hierdoor een stuk minder betrouwbaar, want geen enkel paar zoekresultaten is meer hetzelfde. Maar hoeveel controle kan jij als content creator hebben over hoe de content wordt gepresenteerd? Het blijkt dat er best het een en ander is wat jij zelf in de hand hebt. Op deze pagina vind je alle mogelijkheden, die onder andere betrekking hebben op logo’s, URL-paden, titels en nog veel meer! 

Snapchat voegt Emoji Polls en Bitmoji reacties toe voor meer interacties en plezier

Om het nieuwe jaar goed in te luiden heeft Snapchat een paar nieuwe mogelijkheden vrijgegeven. Denk bijvoorbeeld aan poll stickers, individuele chat antwoorden in groepsgesprekken en nog veel meer! Het doel? Het verbeteren en personaliseren van jouw gebruikerservaring om zo de app aantrekkelijker te maken. De nieuwe opties zijn gebaseerd op elementen van andere apps en Snapchat hoopt op meer interactie dankzij deze bekende tools in een nieuwe omgeving. Benieuwd hoe de nieuwe functies werken? Je leest het hier

Snapchat voegt Emoji Polls en Bitmoji reacties toe voor meer interacties en plezier

Onbevestigde Ranking Update Google Search 

Het zou goed kunnen dat er op 11 januari 2022 een update heeft plaatsgevonden in het ranking algoritme van Google Search. Als dit het geval is, is dit de eerste onbevestigde update van het nieuwe jaar. Het vermoeden over de update is gebaseerd op reacties van SEO marketeers en schommelingen in de tracking tools van de zoekresultaten. Deze ‘bewijzen’ van de update check je in dit artikel. 

LinkedIn komt met audio evenementen

LinkedIn biedt in de VS binnenkort de mogelijkheid om audio-evenementen op te zetten via het platform in de vorm van een open bèta. Software is hiervoor niet nodig. Er komen middelen om het gesprek te modereren en tools waarmee het publiek in gesprek kan gaan met een spreker, zowel tijdens als na het audio-evenement. De professionele netwerksite volgt met deze ontwikkeling Twitter, Discord, Spotify en Facebook die allemaal ook al audio-evenementen hebben geïntroduceerd.

Meta introduceert Privacy Centre

Meta, het bedrijf dat onder andere eigenaar is Facebook, Instagram en Whatsapp komt met een nieuwe omgeving waar gebruikers meer kunnen leren over privacy. Deze ‘Privacy Centre’ verschaft nuttige informatie over bijvoorbeeld delen, bescherming, datacollectie, datagebruik en advertenties. Het is al beschikbaar voor mensen in de VS die Facebook gebruiken via hun desktop en zal binnenkort ook te gebruiken zijn voor meer mensen en op verschillende apps. Meer weten? Je leest er alles over in deze update van Meta. 

Meta introduceert Privacy Centre

Google voegt Shops sectie toe aan zoekresultaten

Google heeft onlangs een nieuwe functie toegevoegd aan de zoekresultaten voor de mobiele telefoon. De sectie heet ‘Shops’ en is nu beschikbaar voor VS-Engelse shop-gerelateerde vraag. Een woordvoerder van Google deelt dat de nieuwe functie is gelanceerd om meer verkoopopties aan te bieden via Google Search. Op dit moment worden er drie verkooppunten en gebruikers laten zien, en dit kan oplopen tot tien. 

Google voegt Shops sectie toe aan zoekresultaten

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Klaar voor een ervaring met onze e-learning?


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/content/content-single-footer-cta.php on line 40
Standaard thumbnail voor de blog
Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.