Online Marketing Nieuws | Week 14 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 14 | 2024
Het is dinsdag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van TikTok en Instagram. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit LinkedIn. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 1 april: Dag van de Grap/Tweede Paasdag/Museumweek
- 2 april: Dag van het Kinderboek
- 3 april: Chocolademousse Dag
- 4 april: Collegadag
- 5 april: Caramel Dag
- 6 april: Kussengevechtdag
- 7 april: Wereldgezondheidsdag
- 8 april: Zonsverduistering
- 9 april: Dag van de Finse taal/ Suikerfeest/ National equal pay day
- 10 april: Dag van de Fietshelm
- 11 april: Wereld Parkinson Dag/ Kaasfonduedag
- 12 april: Dag van de Ruimtevaart/ Dropdag
- 13 april: Wereld Scrabble Dag
- 14 april: Dag van de Goede Daad
- 15 april: De Nationale Klantcontact Week (NL, t/m 19 april)
- 16 april: Werelddag van de Stem
- 18 april: Secretaressedag
- 19 april: Knoflookdag/Dag tegen Pesten (NL)/Bananendag
LinkedIn voegt nieuwe UTM parameters toe
LinkedIn introduceert dynamische UTM-parameters, waardoor je nu gemakkelijker de herkomst van kliks in je advertentiecampagnes kunt traceren. Hiermee kun je aangepaste trackingelementen aan je campagne-URL’s toevoegen.
Belangrijk is dat dit systeem zowel statische als dynamische parameters ondersteunt, wat leidt tot verbeterde informatie tracking. Interessant genoeg maakt het geen gebruik van cookies of IP-adressen van derden, waardoor je gegevens kunt volgen die zich aan de nieuwe privacy regels houden. Dit vormt een waardevolle toevoeging aan LinkedIn-campagnes, waarmee de prestaties van specifieke campagnes beter gemeten kunnen worden. Eind maart worden de dynamische UTM’s wereldwijd in het Engels gelanceerd, een belangrijke stap voorwaarts voor LinkedIn-marketing.
LinkedIn komt met berichten voor bedrijven
LinkedIn rolt Pages Messaging uit voor alle bedrijven, waardoor bezoekers makkelijker contact kunnen opnemen via een ‘Bericht’ knop op bedrijfsprofielen. Berichten kunnen door beheerders aan- of uitgezet worden in de inbox-instellingen, waar ze naast persoonlijke berichten ook die naar hun pagina’s kunnen zien.
Beheerders hebben de optie om berichten te sorteren op gespreksonderwerp, wat het beheer vereenvoudigt. Deze functionaliteit, die vorig jaar begon met een beperkte uitrol, wordt nu breed beschikbaar gemaakt. LinkedIn werkt ook samen met externe platforms om berichtenuitwisseling via sociale beheertools te ondersteunen. Dit speelt in op de trend van toenemend gebruik van directe berichten voor professionele connecties, waarbij LinkedIn streeft naar meer interactiemogelijkheden binnen de app.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.