Online Marketing Nieuws | Week 16 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 16 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van Meta en LinkedIn. Deze week zijn er nieuwe updates . Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 15 april: De Nationale Klantcontact Week (NL, t/m 19 april)
- 16 april: Werelddag van de Stem
- 18 april: Secretaressedag
- 19 april: Knoflook Dag/Dag tegen Pesten (NL)/Bananendag
- 22 april: Dag van de aarde/Jelly Bean Dag
- 23 april: Dag van het Duitse Bier/ Wereldboekendag/ Dag van de Engelse Taal/ Verjaardag Spotify (2006)
- 25 april: Dag van de Pinguïn
- 26 april: Dag van de Geleidehond
- 27 april: Koningsdag/ Dag van de Dans
- 28 april: Werelddag voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk
- 29 april: Dag van de Rits
- 30 april: Jazzdag/ Dag van de Eerlijkheid
- 1 mei: Dag van het Basisinkomen/Dag van het Arbeid
- 2 mei: Wereld Tonijn Dag
- 3 mei: Dag van de Persvrijheid/Dag van de Zon
- 4 mei: Dodenherdenking
- 5 mei: Dag van de Lach/ Verjaardag LinkedIn (2003)/ Bevrijdingsdag
YouTube voegt shopping display toe
YouTube introduceert nieuwe InStream Shopping-tools om het winkelen via video’s te stimuleren. Dit kan zorgen voor meer ontdekking en aankoop van producten direct in de app. Het doel is om zowel nieuwe inkomsten kansen te creëren voor YouTube als voor content creators.
Een van deze tools zijn de Shopping-collections. Hiermee kunnen content creators displays van producten samenstellen, waaronder favoriete merken en eigen producten. Dit kan de inkomsten van YouTubers vergroten door meer directe promoties mogelijk te maken.
Deze collecties zijn toegankelijk via de Studio-app en verschijnen binnenkort ook op desktop. Ze worden getoond in de productlijst, onder het tabblad ‘Winkel’, en in de video beschrijvingen. Daarnaast lanceert YouTube de Affiliate Hub. Hier kunnen content creators door een lijst van Shoppingpartners scrollen en zich aanmelden voor nieuwe partnerschappen. Deze hub biedt details zoals aanbiedingen, commissie tarieven, en promotiecodes.
YouTube voegt ook Fourth Wall toe aan zijn platform, wat verkopers meer opties biedt om hun producten te presenteren. Deze initiatieven maken deel uit van een grotere strategie om shopping meer te integreren in de app, en hoewel het nog niet revolutionair is, toont de groeiende interesse dat dit in de toekomst belangrijke kansen kan bieden.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.