Notice: Undefined variable: settings in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22
Online Marketing Nieuws | week 17 - 2020 | Teach Digital
20 april 2020
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 17 2020

Online marketing nieuws week 17

Het is weer maandag, hoog tijd voor het Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen elke week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Zo hoef je niks te missen!

 In onze laatste blog las je over nieuwe online shopping tools van het inspiratieplatform  Pinterest. Deze week praten we je bij over langer zichtbare Stories op Facebook en hoe je afgekeurde Google Ads sneller live krijgt. Ook lees je over stickers op Instagram om snel bestellingen te doen bij restaurants. Daarnaast krijg je nog enkele tips die je helpen bij het thuiszitten deze periode.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter maakt. Deze woensdag is het Earth Day. Laat jouw volgers weten op welke manier jij duurzaamheid toepast in je bedrijf. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Maandag 20 april –– ‘Dag van de Chinese Taal en Patriots’ Day’
  • Dinsdag 21 april –– ‘Dag van de Gezonde Schoolkantine’
  • Woensdag 22 april –– ‘Earth Day en Jelly Bean Day’
  • Donderdag 23 april –– ‘Wereldboekendag, Dag van de Engelse Taal, Dag van het Duitse Bier, Talk like Shakespeare Day en Bring your Kid to Work Day’’
  • Vrijdag 24 april –– ‘Wereldproefdierendag’
  • Zaterdag 25 april –– ‘Internationale Dag van het Bewustzijn van Oudervreemding, Wereld Malaria Dag, Wereld Pinguïn Dag en Reddingbootdag’
  • Zondag 26 april –– ‘Alien Dag’

Facebook test Stories die langer beschikbaar blijven

Facebook is aan het testen met nieuwe functies voor Stories. Momenteel zijn deze maar tot 24 uur zichtbaar voor je volgers. Met deze nieuwe functie zou een Story ook 3 dagen zichtbaar kunnen zijn.

Facebook stories

Met deze toevoeging probeert Facebook om Stories toch meer op de voorgrond te laten treden. De optie wordt op Facebook lang niet zoveel gebruikt als Stories op Instagram. Omdat Facebook hoopt dat Stories uiteindelijk de meest gebruikte functie zal worden om content te delen, omdat deze functie uiteindelijk verspreid zal worden ingezet over al hun social apps.

Dit betekent dat Facebook de over het algemeen wat oudere doelgroep eerst zal moeten laten wennen aan Stories. Deze nieuwe toevoeging van een 3 dagen limiet kan Stories mogelijk aantrekkelijker maken voor deze groep mensen. Langer zichtbare Stories kunnen ervoor zorgen dat meer mensen de content te zien krijgen en vervolgens ook zelf ermee aan de slag gaan.

Afgekeurde ads op Google sneller goedkeuren

Binnen Google Ads komt het geregeld voor dat advertenties automatisch worden afgekeurd. Vaak moet dit erg omslachtig via support weer worden goedgekeurd. Dit is al helemaal het geval nu Google extra aanpassingen heeft gedaan in het beleid, om te voorkomen dat bedrijven misbruik maken en winst proberen te maken van Covid-19. Om afgekeurde advertenties nu sneller weer goedgekeurd te krijgen, heeft Google een nieuwe functie in het leven geroepen: ‘Google Beleidsbeheerder’. Hieronder leggen we uit hoe je jouw advertenties weer live krijgt wanneer ze zijn afgekeurd.

  1. Ga naar je Google Ads account
  2. Klik op Tools & Instellingen en dan op Google Beleidsbeheerder
  3. Filter op afgekeurde advertenties
  4. Selecteer vervolgens de advertenties die je opnieuw wilt laten keuren
  5. Klik op bewerken
  6. Kies vervolgens voor bezwaar maken tegen een beleidsbeslissing
  7. Geef aan welke ads of advertentiegroepen je wilt laten beoordelen
  8. Vul de reden in waarom je de ads wilt laten herkeuren
  9. Dien je advertenties in voor herkeuring

Stickers voor bedrijven op Instagram

Het social platform Instagram is een samenwerking aangegaan met ChowNow, een app voor het bestellen van restaurant maaltijden. Het is daardoor mogelijk om speciale stickers in stories en profielen toe te voegen waarmee gebruikers meteen naar een ingevuld orderformulier kunnen worden doorgestuurd. Vervolgens kunnen gebruikers eten bestellen of een voucher aanschaffen. Hieronder is een voorbeeld van zo’n sticker te zien.

Bedrijven stickers Instagram

De functie is momenteel alleen nog maar actief in de Verenigde Staten en Canada. De functie zal nog wereldwijd uitgerold worden. Het is afwachten met welke app Instagram in Nederland een samenwerking zal aangaan, aangezien ChowNow niet aanwezig is in Europa.

Tip voor het thuiszitten door Covid-19

Nu mensen wereldwijd in quarantaine zitten en veel thuis moeten zitten verandert er veel in het dagelijks leven van mensen. Om dit vele thuis zitten wat draaglijker te maken heeft Google een aantal tips en producten op een rijtje gezet.

Maak kunstwerken van je foto’s

Gebruik de ‘Art Transfer’ functie in Google Arts & Culture app om de stijlelementen van bekende schilderijen toe te passen op je eigen foto’s. Zo maak je van jouw vakantiekiekje in een handomdraai een echte van Gogh, Munch of da Vinci. Leuk om even wat tijd te doden!

Maak je Wi-Fi beter met deze 5 tips

  • Plaats je router zo centraal mogelijk in je woning.
  • Overweeg een mesh netwerk. Hiermee kun je je Wi-Fi draadloos versterken door je hele woning.
  • Zorg ervoor dat je router up-to-date is en 5GHz Wi-Fi signalen ondersteunt.
  • Gebruik altijd een wachtwoord op je netwerk.
  • Stel een extra Wi-Fi netwerk in voor gasten.


Vijf tips voor beter videobellen

  • Kies de juiste omgeving, met een rustige achtergrond zonder afleidende elementen
  • Nodig iedereen uit, wanneer je wilt met Hangout Meets
  • Maak gebruik van live ondertiteling in Meets
  • Presentatie delen? Deel dan alleen één venster. Niet je volledige desktop.
  • Is er een discussie gaande? Wijzig dan de lay-out naar meer sprekers.

Bekijk de 15 meest favoriete streetviews

Je hebt het vast wel eens bekeken in Google Maps: streetview. Je eigen huis opzoeken of even die locatie bekijken waar je naartoe moet. Over de hele wereld zijn er foto’s genomen van straten, zodat je van achter je computerscherm of met je mobiel heel makkelijk digitaal een uitstapje kunt maken. Google heeft nu de 15 meest favoriete street views voor je op een rijtje gezet. Absoluut een kijkje waard!

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws!

Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date

blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Ben jij klaar voor de stap richting online marketing?


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/content/content-single-footer-cta.php on line 40
Standaard thumbnail voor de blog
Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.