Online Marketing Nieuws | Week 17 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 17 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van YouTube. Deze week zijn er nieuwe updates van . Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 22 april: Dag van de aarde/Jelly Bean Dag
- 23 april: Dag van het Duitse Bier/ Wereldboekendag/ Dag van de Engelse Taal/ Verjaardag Spotify (2006)
- 25 april: Dag van de Pinguïn
- 26 april: Dag van de Geleidehond
- 27 april: Koningsdag/ Dag van de Dans
- 28 april: Werelddag voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk
- 29 april: Dag van de Rits
- 30 april: Jazzdag/ Dag van de Eerlijkheid
- 1 mei: Dag van het Basisinkomen/Dag van het Arbeid
- 2 mei: Wereld Tonijn Dag
- 3 mei: Dag van de Persvrijheid/Dag van de Zon
- 4 mei: Dodenherdenking
- 5 mei: Dag van de Lach/ Verjaardag LinkedIn (2003)/ Bevrijdingsdag
- 6 mei: Bellenblaasdag/Anti-dieetdag
- 8 mei: Dag van het Rode Kruis/Geen Sokkendag
- 9 mei: Hemelvaartsdag
- 10 mei: Offline Dag
- 11 mei: World Fair Trade Day/Eet Wat je Wiltdag/Dag van de Verpleging
- 12 mei: Moederdag
Meta integreert zoekresultaten van Google en Bing
Meta’s AI-assistent, aangedreven door het nieuwe Llama 3-model, toont nu realtime zoekresultaten van Google en Bing. Deze vooruitgang verbetert de capaciteiten van AI-assistenten en hun impact op de zoekmachines. Je kunt Meta’s AI gebruiken via Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger en de nieuwe Meta.ai-desktop ervaring.
Nu kun je gemakkelijk toegang krijgen tot relevante informatie zonder van platform te wisselen. Stel je voor dat je een reis plant via een Messenger-groepschat; je kunt simpelweg de assistent vragen om vluchten te zoeken en de beste reistijden te vinden. Meta zorgt ervoor dat de AI-assistent breed beschikbaar is binnen al zijn apps. Dit omvat integratie in de zoekvakken van Facebook, Instagram, WhatsApp en Messenger, en zelfs directe reacties in de Facebook-feed.
De integratie van zoekresultaten van Google en Bing brengt nieuwe uitdagingen met zich mee voor SEO. Nu AI-chatbots populairder worden voor het zoeken van informatie, wordt zichtbaarheid in deze zoekresultaten steeds belangrijker. SEO-strategieën zullen zich mogelijk moeten aanpassen aan zowel traditionele zoekmachines als AI-assistenten.
Dit kan betekenen dat er meer nadruk komt te liggen op het beantwoorden van gespreksvragen, wat de interactie met chatbots weerspiegelt. Meta’s combinatie van zoekresultaten met hun AI-assistent laat zien dat de zoekindustrie verandert. Hierbij beginnen de verschillen tussen normaal online zoeken en praten met een AI steeds kleiner te worden.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.