Online Marketing Nieuws | Week 18 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 18 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van Meta. Deze week zijn er nieuwe updates van X. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 29 april: Dag van de Rits
- 30 april: Jazzdag/ Dag van de Eerlijkheid
- 1 mei: Dag van het Basisinkomen/Dag van het Arbeid
- 2 mei: Wereld Tonijn Dag
- 3 mei: Dag van de Persvrijheid/Dag van de Zon
- 4 mei: Dodenherdenking
- 5 mei: Dag van de Lach/ Verjaardag LinkedIn (2003)/ Bevrijdingsdag
- 6 mei: Bellenblaasdag/Anti-dieetdag
- 8 mei: Dag van het Rode Kruis/Geen Sokkendag
- 9 mei: Hemelvaartsdag
- 10 mei: Offline Dag
- 11 mei: World Fair Trade Day/Eet Wat je Wiltdag/Dag van de Verpleging
- 12 mei: Moederdag
- 13 mei: Hummusdag/ Wereld Cocktail Dag
- 14 mei: Europese Dag van de Beroerte, Herdenking Bombardement Rotterdam (NL)
- 15 mei: Dag van het Gezin, Dag van de Trekvogel
- 16 mei: Fiets naar je Werkdag (NL)/ Dag van de Coliakie
- 17 mei: Pizza Party Dag/Werelddag van Telecommunicatie en de Informatiemaatschappij/Dag tegen Homofobie en Transfobie
- 18 mei: Luilak (NL)/Wereld Whisky Dag
- 19 mei: Eerste Pinksterdag/Huisartsendag
X maakt adverteren gemakkelijker met AI-geoptimaliseerde targeting
X, voorheen Twitter, heeft een nieuwe aanpak gelanceerd voor advertenties, waarbij een vereenvoudigd proces wordt gebruikt met behulp van AI-targeting tools. Het is nu mogelijk om in enkele minuten effectieve campagnes op te zetten door simpelweg het conversie-event, het dagelijkse advertentiebudget en de gewenste demografische targeting te selecteren. Deze methode maakt gebruik van AI-geoptimaliseerde targeting, wat heeft geleid tot een gemiddelde toename van 10% in klikfrequenties en 16% in conversiepercentages tijdens beta tests. X hoopt met deze verbeteringen meer adverteerders aan te trekken en het succes van advertentiecampagnes te vergroten.
Door deze nieuwe aanpak kun je profiteren van een snellere en eenvoudigere manier om campagnes op te zetten, terwijl de AI van X de targeting optimaliseert voor betere resultaten. Deze verbeteringen zijn een stap in de richting van het vergroten van de aantrekkelijkheid van het platform voor adverteerders, met als doel meer investeringen aan te trekken en de effectiviteit van advertenties te verbeteren.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.