6 mei 2024
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 19 | 2024

Online Marketing Nieuws | Week 19 | 2024

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van X. Deze week zijn er nieuwe updates van Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Komende weken om op in te haken:

  • 6 mei: Bellenblaasdag/Anti-dieetdag
  • 8 mei: Dag van het Rode Kruis/Geen Sokkendag
  • 9 mei: Hemelvaartsdag
  • 10 mei: Offline Dag
  • 11 mei: World Fair Trade Day/Eet Wat je Wiltdag/Dag van de Verpleging 
  • 12 mei: Moederdag
  • 13 mei: Hummusdag/ Wereld Cocktail Dag
  • 14 mei: Europese Dag van de Beroerte, Herdenking Bombardement Rotterdam (NL)
  • 15 mei: Dag van het Gezin, Dag van de Trekvogel
  • 16 mei: Fiets naar je Werkdag (NL)/ Dag van de Coeliakie
  • 17 mei: Pizza Party Dag/Werelddag van Telecommunicatie en de Informatiemaatschappij/Dag tegen Homofobie en Transfobie
  • 18 mei: Luilak (NL)/Wereld Whisky Dag
  • 19 mei: Eerste Pinksterdag/Huisartsendag
  • 20 mei: Annie M.G. Schmidtdag (NL)/Tweede Pinksterdag / Pinkstermaandag
  • 21 mei: Werelddag voor Culturele Ontwikkeling
  • 23 mei: Wereld Schildpadden Dag
  • 25 mei: Tapdans Dag

Google gaat niet presterende zoekwoorden pauzeren 

Vanaf juni gaat Google Ads zoekwoorden met weinig zoekvolume automatisch onderbreken. Dit betreft zoekwoorden die in de laatste dertien maanden geen enkele keer zijn getoond. Als je deze zoekwoorden weer activeert, maar ze genereren binnen drie maanden nog steeds geen vertoningen, worden ze opnieuw gepauzeerd.

Waarom doet Google dit? Zoekwoorden die niet presteren kunnen de algehele prestaties van je account negatief beïnvloeden. Veel niet-presterende zoekwoorden kunnen de kwaliteit van je account naar beneden halen. Dit nieuwe beleid helpt adverteerders zich te concentreren op zoekwoorden die daadwerkelijk resultaten opleveren. Het herinnert ons ook aan een eerdere actie van Google in maart, waarbij advertentiegroepen met weinig activiteit automatisch werden onderbroken. Dit alles is onderdeel van Google’s inspanningen om de effectiviteit van advertenties te verbeteren.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Homayon Teach Digital
Over de auteur

Homayon Nore

Hey mijn naam is Homayon en ik ben online marketeer. Dagelijks houd ik me bezig met alles wat los en vast zit qua SEO en SEA. Waar ik elke dag keiveel energie uit haal.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.