Online Marketing Nieuws | Week 20 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 20 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van Google. Deze week zijn er weer nieuwe updates van Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 13 mei: Hummusdag/ Wereld Cocktail Dag
- 14 mei: Europese Dag van de Beroerte, Herdenking Bombardement Rotterdam (NL)
- 15 mei: Dag van het Gezin, Dag van de Trekvogel
- 16 mei: Fiets naar je Werkdag (NL)/ Dag van de Coeliakie
- 17 mei: Pizza Party Dag/Werelddag van Telecommunicatie en de Informatiemaatschappij/Dag tegen Homofobie en Transfobie
- 18 mei: Luilak (NL)/Wereld Whisky Dag
- 19 mei: Eerste Pinksterdag/Huisartsendag
- 20 mei: Annie M.G. Schmidtdag (NL)/Tweede Pinksterdag / Pinkstermaandag
- 21 mei: Werelddag voor Culturele Ontwikkeling
- 23 mei: Wereld Schildpadden Dag
- 25 mei: Tapdans Dag
- 27 mei: Zonnebrandcrèmedag
- 28 mei: Hamburgerdag
- 30 mei: Wereld MS-dag
- 31 mei: Wereld Anti-Tabaksdag/Dag van de Otter/Europese Dag van de Buren
- 1 juni: Dag van het Kind/Dag van de Ouders/Utrecht Canal Pride/Wereld Melkdag
- 2 juni: Rocky Road Dag
Google Analytics lanceert bèta van Google Ads Conversieprestaties
Google Analytics 4 heeft een bètaversie van een nieuwe functie geïntroduceerd genaamd “Conversie Prestaties”. De functie stelt gebruikers in staat om conversieprestaties in de loop van de tijd te bekijken, conversies te analyseren en te segmenteren per kanaalgroep. Deze bètafunctie is mogelijk een vroeg experiment om de gebruiksvriendelijkheid en bruikbaarheid van het platform te verbeteren. Je kunt het vinden onder Adverteren -> Conversieprestaties.
Met het conversie prestatierapport in GA4 kun je:
- De conversieprestaties in de loop van de tijd bekijken via een grafiek.
- Conversies analyseren om inzicht te krijgen in hoe gebruikers doelen op jouw site voltooien.
- Segmenteren op kanaalgroepen om te zien welke kanalen conversies genereren.
Om toegang te krijgen tot de Google Analytics 4 Conversion Performance Beta, moet je eerst je Google Ads-account koppelen aan je GA4-account. Nadat je deze hebt gekoppeld, kun je je gekoppelde Google Ads-account selecteren en de conversiedoel(en) kiezen die je in het rapport wilt weergeven.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.