Online Marketing Nieuws | Week 22 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 22 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van ChatGPT. Deze week zijn er nieuwe updates van TikTok. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 27 mei: Zonnebrandcrèmedag
- 28 mei: Hamburgerdag
- 30 mei: Wereld MS-dag
- 31 mei: Wereld Anti-Tabaksdag/Dag van de Otter/Europese Dag van de Buren
- 1 juni: Dag van het Kind/Dag van de Ouders/Utrecht Canal Pride/Wereld Melkdag
- 2 juni: Rocky Road Dag
- 3 juni: Wereld Fietsdag/Leave The Office Early Day
- 4 juni: Opa- en Omadag/Knuffel je Kat Dag
- 5 juni: Wereld Milieudag/Dag van de Onschuldige Kinderen
- 6 juni: Wereld Ongediertedag/Overblijfdag/Europese Parlementsverkiezingen (t/m 9 juni)
- 7 juni: Tourettedag/Dag van de Donut
- 8 juni: Wereld Oceanen Dag/Dag van het Schaap/Wereld Breidag/Dag van de Bouw
- 10 juni: IJstheedag/Wereld Poppendag
- 12 juni: Dag tegen Kinderarbeid/Dag van de Rode Rozen/Dag van het Treinrespect/Buitenspeeldag
- 14 juni: Start EK voetbal/Wereld Bloeddonordag/De Dag van de Schoonmaker
- 15 juni: Dag van de Wind/Dag tegen Ouderenmishandeling/Dag van de Componist/ Surfing Day
TikTok kondigt vereenvoudigde AI- en Marketingtools aan
TikTok heeft tijdens het TikTok World 2024-evenement een reeks updates aangekondigd om het gebruik van zijn advertentie tools te vereenvoudigen. Deze updates bevatten verbeteringen in AI-creative tools, betere advertentie automatisering opties, nieuwe advertentie types en meer.
Allereerst introduceert TikTok een nieuwe “creatieve AI-suite” genaamd “Symphony”. Deze suite helpt je bij het schrijven van scripts, produceren van video’s, brainstormen van ideeën en meer. Hoewel veel van deze functies al bestaan, brengt Symphony ze samen in één platform, wat het gebruik veel makkelijker maakt.
Daarnaast komt er een gecentraliseerde locatie voor alle marketingtools, genaamd “TikTok One”. Dit vervangt het huidige Creative Center en voegt extra creatie-elementen toe. Met TikTok One kun je eenvoudig toegang krijgen tot bijna twee miljoen creators, productiepartners en inzichten via één enkele inlog.
Tot slot heeft TikTok aangekondigd dat het zijn voorspellende AI en machine learning-tools voor ad targeting verbetert om betere campagneresultaten te behalen. Deze oplossingen helpen je bij het selecteren van de beste creatieve assets, het kiezen van de juiste doelgroep en het tonen van de beste advertentie op het juiste moment.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.