14 juni 2021
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 24 | 2021

Online Marketing nieuws

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog stonden de Android versie van Clubhouse en de Google Search updates centraal. Deze week lees je over Apple’s abonnementsdienst voor podcasts, een boete voor Google en nieuwe affiliate en shopping features op Instagram. Zoals altijd krijg je ook nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter maakt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Maandag 14 juni: ‘Wereld Bloeddonordag’
  • Dinsdag 15 juni: ‘Internationale Dag van de Wind’ en ‘Dag van de Schoonmaker’
  • Woensdag 16 juni: ‘Internationale Dag van het Afrikaanse Kind’ en ‘Fudge Day’
  • Donderdag 17 juni: ‘Apfelstrudeldag’, ‘Werelddag tegen Woestijnvorming en Droogte’, ‘Eat your Vegetables Day’, ‘Euro 2020 Nederland-Oostenrijk’ en ‘Wereld Tapasdag’
  • Vrijdag 18 juni: ‘Internationale Sushidag’, ‘Dag van de Duurzame Gastronomie’, ‘Dag van het Werkplezier’, ‘Flip Flop Day’ en ‘PinkPop (18 – 20 juni)’
  • Zaterdag 19 juni: ‘Martinidag’, ‘Garfield Dag’, ‘Dag van de Bouw’, en ‘Roze Zaterdag’
  • Zondag 20 juni: ‘Wereld Vluchtelingendag’ en ‘Vaderdag’

Nieuwe Instagram affiliate en shopping features voor creators

Tijdens de ‘Creator Week’ van Facebook en Instagram zijn een aantal nieuwe affiliate en shopping features aangekondigd op Instagram. Volgens TechCrunch zal er de komende maanden er een test lopen met de nieuwe tools waarmee creators bijvoorbeeld producten kunnen aanbevelen aan hun volgers, welke direct kunnen worden afgerekend. Voor de berichten die tot verkoop leiden krijgen de creators een commissie. Net als dat er een label is voor gesponsorde inhoud, zal ook bij deze nieuwe soort post worden aangegeven wanneer deze in aanmerking komt voor commissie. Met deze en andere nieuwe tools hoopt Instagram het beste platform te worden voor creators om hun geld mee te verdienen.
Nieuwe Instagram affiliate en shopping features voor creators

Apple’s abbonementsdienst voor podcasts op de markt

De eerder aangekondigde abonnementsdienst van Apple wordt deze week toegevoegd aan de Apple Podcasts app. Dat laat de nieuwssite 9to5mac weten. Met een abonnement kunnen gebruikers voor een vast bedrag per maand exclusieve content bekijken of als eerste toegang krijgen tot bepaalde podcasts. De dienst komt iets later dan gepland, want eigenlijk had Apple de abonnementen in mei al willen invoeren. De bedoeling is nu dat de dienst vanaf 15 juni beschikbaar wordt.

Google moet 220 miljoen betalen vanwege misbruik positie op advertentiemarkt
Volgens een onderzoek van het Franse Autorité de la concurrence heeft Google misbruik gemaakt van zijn dominantie positie op de advertentiemarkt. Het bedrijf zou zichzelf een voorrangspositie hebben gegeven in Google Ad Manager. Daarom legt de Franse autoriteit Google een boete op van 220 miljoen euro. De aanleiding voor het onderzoek van de Autorité de la concurrence was een aantal klachten over Google vanuit verschillende mediabedrijven. Er is nu een onafhankelijke vertrouwenspersoon aangesteld om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.