Online Marketing Nieuws | Week 25 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 25 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van LinkedIn. Deze week zijn er nieuwe updates van X. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 17 juni: Apfelstrudeldag
- 18 juni: Sushidag
- 19 juni: Dag van het Slenteren
- 20 juni: Wereld Vluchtelingendag/Langste dag van het jaar/Begin van de zomer/Tennisdag
- 21 juni: Wereld Humanismedag/Yogadag/Dag van de Lange Mensen/Wereld ALS-dag/Toplessdag/Dag van de Giraf
- 22 juni: Kampeerdag/Roze Zaterdag
- 23 juni: Olympische dag
- 24 juni: Feeëndag/Dag van de Duinen
- 25 juni: Dag van de Zeevaarder/Beatles Dag
- 26 juni: Dag tegen Drugsmisbruik en Illegale Handel
- 27 juni: Dag van de Zonnebril
- 28 juni: Body Piercing Dag/CAPS LOCK DAG/Modderdag
- 29 juni: Dag van de Tropen/Nederlandse Veteranendag/Picknickdag
- 30 juni: Social Mediadag/Kappersdag
- 1 juli: Keti Koti/Dag van de Komkommer
- 2 juli: Wereld Ufo Dag
- 3 juli: Plastic Tassen-vrije dag/Blijf uit de Zon Dag
- 5 juli: Bikinidag/Nachtvlindernacht
- 6 juli: Fried Chicken Dag/Kusdag
X lanceert geavanceerde profielanalyses voor Premium-abonnees
X heeft geavanceerde profielanalyses gelanceerd voor Premium-abonnees, waarmee je nu toegang hebt tot gedetailleerde inzichten over je prestaties, zoals totale weergaven, betrokkenheidspercentage, profielbezoeken, videoprestaties en linkklikken.
Hoewel de meeste inzichten hier al lange tijd beschikbaar waren voor X/Twitter-gebruikers, is de presentatie nu bijgewerkt om het gemakkelijker te maken om de details in de app te bekijken. X heeft ook enkele specifiekere gegevenspunten toegevoegd, wat nuttig zal zijn voor het analyseren van je platform prestaties in de loop van de tijd.
Oorspronkelijk hadden X-gebruikers toegang tot vergelijkbare analyses, maar met de komst van het nieuwe analytics-dashboard lijkt het erop dat alle accountanalyses nu alleen nog beschikbaar zijn voor betalende abonnees. Als je probeert in te loggen op analytics.twitter.com, krijg je nu een pop-up waarin staat dat je je moet abonneren op X Premium om toegang te krijgen.
Tot vorige week konden gebruikers nog steeds de analysefuncties van X gebruiken. Nu kun je echter alleen toegang krijgen tot analyses als je betaalt, waardoor weer een element achter een betaalmuur verdwijnt.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.