Online Marketing Nieuws | Week 33 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 33 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van TikTok. Deze week zijn er wederom nieuwe updates van Meta en Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 12 augustus: Dag van de Jeugd/ Dag van de Olifant/ Dag van het Middelste Kind (Sandwichkind-dag)
- 13 augustus: Linkshandigendag
- 16 augustus: Achtbanendag/ Decibel Outdoor (NL, t/m 18 augustus)/ Lowlands Festival (NL, t/m 18 augustus)
- 17 augustus: Sint-Juttemis (NL)/ Geocaching Dag/ Dakloze Dieren Dag
- 19 augustus: Dag van de Humanitaire Hulp/ Dag van de Orang-oetan/ Dag van de Fotografie/ Hartjesdag (NL)
- 20 augustus: Wereld Muggendag
- 22 augustus: Dag van de Tandenfee
- 23 augustus: Roodharigendagen (NL, t/m 25 augustus)
- 25 augustus: Einde Roodharigendagen
- 28 augustus: Gronings Ontzet (NL)
- 29 augustus: Dag tegen Kernproeven
Meta verwijdert targeting-uitsluitingen
Meta heeft recent de optie voor gedetailleerde targeting uitsluitingen in nieuwe campagnes verwijderd, en dat is om een goede reden. Hoewel adverteerders dachten dat deze uitsluitingen hun advertenties effectiever zouden maken, bleek het tegenovergestelde waar. Meta ontdekte namelijk dat deze uitsluitingen vaak de prestaties juist verminderen.
Door de krachtige AI-systemen van Meta worden advertenties nu automatisch aan de juiste gebruikers getoond, zonder dat handmatige uitsluitingen nodig zijn. Hierdoor verbeterden de conversiekosten met maar liefst 22,6%. Bestaande campagnes met uitsluitingen blijven nog tot 31 januari 2025 actief, maar daarna worden ook deze campagnes stopgezet. Toch biedt Meta nog alternatieve uitsluiting opties, zoals aangepaste doelgroep instellingen en accounts brede uitsluitingen voor merkbescherming.
Deze veranderingen maken campagnes eenvoudiger en effectiever, wat uiteindelijk zorgt voor betere resultaten voor adverteerders.
Google Search Console lanceert aanbevelingen
Google Search Console heeft voor sommige gebruikers een nieuwe experimentele functie gelanceerd: aanbevelingen. Deze functie biedt je inzichten en suggesties om de prestaties van je site in Google Search te verbeteren.
De aanbevelingen helpen je met optimalisatie door tips te geven over indexeren, crawlen en serveren, gebaseerd op gegevens die Google in Search Console verzamelt. Hoewel deze data al beschikbaar was, maakt Google het nu toegankelijker door directe aanbevelingen te bieden. Deze worden regelmatig bijgewerkt en kunnen na verloop van tijd verlopen of wijzigen. Als er geen relevante aanbevelingen zijn, toont Google er geen.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.