6 september 2021
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 36 | 2021

Online marketing nieuws

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog was er maar weinig online marketing nieuws te melden, maar deze week geven we je de laatste ontwikkelingen bij Facebook, Instagram en Google. Ook hebben we weer nieuwe inhaakdata voor jouw content!

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Maandag 6 september: ‘Bonairedag’, ‘Labor Day’ en ‘Read a Book Day’
  • Dinsdag 7 september: ‘Salamidag’ en ‘Duurzame Dinsdag’
  • Woensdag 8 september: ‘Wereldalfabetiseringsdag’
  • Donderdag 9 september: ‘Teddybeerdag’
  • Vrijdag 10 september: ‘Wereld Suicide Preventie Dag’ en ‘Dag van de Scheiding’
  • Zaterdag 11 september: ‘Make your Bed Day’, ‘Wereld Eerste Hulp Dag’ en ‘Dag van de Boerin’
  • Zondag 12 september: ‘Chocolate Milkshake Day’, ‘Dag van de Migraine’, ‘Internationale Dag van de Zuid-Zuidsamenwerking’, ‘Nationale Ziekendag’ en ‘GP Italy (Monza)’

Aanvraagproces verificatie Instagram en Facebook geüpdatet

De afgelopen tijd hebben er bij Instagram en Facebook verschillende updates plaatsgevonden als het gaat om het aanvraagproces van een verificatiebadge. Hierover geeft Instagram meer informatie in een nieuwe blog, zodat gebruikers weten waar ze rekening mee moeten houden in het aanvraagproces.

Het gaat om de aanvraag van het bekende blauwe vinkje, waaraan mensen kunnen zien welke accounts authentiek zijn. Instagram geeft aan dat het nu makkelijker is om zo’n badge aan te vragen en dat er meer transparantie is gekomen. Ben je benieuwd wat de veranderingen precies inhouden, lees dan het complete bericht van Instagram.

Facebook test nieuwe advertentiestrategieën

Facebook wil gebruikers helpen bij het optimaliseren van automatische campagnes en test daarom zogenaamde ‘advertentiestrategieën’ onder een aantal gebruikers. In de nieuwe strategieën worden diverse elementen geautomatiseerd, die moeten zorgen voor het optimaliseren van advertentie-uitgaven op basis van focusdoelen.

Facebook nieuwe advertentiestrategie

Google publiceert TAG bulletin derde kwartaal

Google heeft een bulletin over het derde kwartaal van 2021 gepubliceerd, met informatie over alle beïnvloedingscampagnes die dit kwartaal op het platform zijn beëindigd. Er wordt vooral ingegaan op Youtubeaccounts die zijn opgeheven omdat ze bijvoorbeeld content bevatten waarmee politieke of militaire groepen gesupport werden. Bekijk hier alle punten uit het bulletin.

Instagram verplicht het opgeven van leeftijdsinformatie

Om altijd de juiste ervaring aan de juiste leeftijdsgroep te kunnen bieden, is het nu verplicht om je leeftijd op te geven bij je Instagramaccount. Onder de 13 mag je namelijk geen account hebben op dit platform. Dat geldt zowel voor nieuwe als voor bestaande gebruikers. Instagram zal zelf gaan controleren of iemand de juiste leeftijdsinformatie opgeeft.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.