Notice: Undefined variable: settings in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22
Online Marketing Nieuws | week 38 - 2020 | Teach Digital
14 september 2020
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 38 2020

Online marketing nieuws week 38

Het is weer maandag, hoog tijd voor het Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen elke week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Zo hoef je niks te missen!

In onze laatste blog las je over het nieuwe ontwerp van Microsoft Advertising en drie nieuwe Microsoft Advertising features: Dynamic Remarketing, LinkedIn Profile Targeting en In-Market Audiences. Deze week praten we je bij over updates van Bing Webmaster Tools, Refurbished verkoop op Bol, Instagram layout tests voor Reels en Shops en het verminderde gebruik van Snapchat door jongeren.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter maakt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Dinsdag 15 september –– ‘Internationale Dag van de Democratie, Prinsjesdag en Batmandag’
  • Woensdag 16 september –– ‘Guacamole Dag en Internationale Dag ter Behoud van de Ozonlaag’
  • Donderdag 17 september –– ‘Dag van de Leidster’
  • Vrijdag 18 september –– ‘Wereld Bamboedag en Cheeseburger Day’
  • Zaterdag 19 september –– ‘Talk Like a Pirate Day, Dag van de Diëtist en Eet een Appel Dag’
  • Zondag 20 september –– ‘Keep it Clean Day’

Robots.txt snel aanpassen en verifiëren met Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster komt met een nieuwe verbeterde robots.txt tester tool. Hiermee kun je je robots.txt bestand uitgebreid analyseren. De tool licht ook problemen uit waardoor crawling door Bing en andere robots niet goed kan plaatsvinden. Ook geeft het een stapsgewijze uitleg om je meest actuele bestand te vinden tot aan het uploaden bij het juiste adres.

Je kunt een URL toevoegen aan de robots.txt tester tool. De tool fungeert vervolgens net zoals Bingbot en BingAdsBot. Op deze manier checkt de tool het bestand verifiëert het of de URL op de juiste manier is toegestaan of geblokkeerd.

Tekst url robots txt

Alle aanpassingen die je in de editor hebt gedaan kunnen makkelijk en real-time worden getest. Zo weet je meteen of je aanpassingen voor problemen zorgen of niet. Worden er offline aanpassingen gedaan of meerdere bestanden gevonden, dan checkt de tool welke opties de meest recente zijn, en wordt van die opties gebruik gemaakt.

Https robot txt

De download optie uit de afbeelding hierboven geeft gebruikers een stapsgewijs proces voor het updaten van het bestand.

Bing Webmaster URL inspectie tool

Benieuwd hoe je de kwaliteit van je webpagina’s makkelijk kunt checken? Gebruik de URL inspectie tool van Bing Webmaster Tools. Met deze tool kun je URL’s checken en krijg je ook te zien welke acties je moet ondernemen om je pagina’s te optimaliseren. De tool kijkt naar crawling, indexing, SEO en MarkUp details en errors. Daarnaast geeft de tool het aan wanneer je URL niet wordt getoond in de Bing zoekresultaten. Ook geeft het weer wat je kunt doen om deze problemen op te lossen.

Bing Webmaster tool URL inspectie tool

Voeg simpelweg een URL toe van een pagina die je wilt laten inspecteren. Het systeem zal vervolgens details geven met tips voor het verbeteren van je pagina. Hoofdfunctionaliteiten van de tool zijn de onderstaande.

Index details: geeft de index status weer. Geeft details voor elke stap, zoals wanneer en waar de URL is ontdekt, gecrawld en geïndexeerd. Ook geeft het een optie om HTML format en HTTP response details in te zien.

SEO details: dit gedeelte geeft details over SEO gebaseerde fouten en waarschuwingen. Hierbij wordt rekening gehouden met 15 SEO methodes. Bij errors geeft de tool ook aan waar in de HTML code het probleem zich voordoet. Daarnaast krijg je een stappenplan om het probleem op te lossen. Het is ook mogelijk om de fouten in een preview van de webpagina uitgelicht te zien.

MarkUp details: checkt de beschikbaarheid en implementatie van geselecteerde MarkUp talen, om na te gaan of Bing de site informatie juist kan lezen.

Live check: hiermee kun je checken of een pagina gecrawld kan worden, zonder dat je daarmee ook een verzoek doet voor de index.

Bing hoopt dat de inspectie tool webbeheerders een gestructureerde manier biedt om content te updaten, waarmee betere posities in de zoekresultaten te behalen zijn.

Refurbished artikelen nu te verkopen via Bol

Goed nieuws voor aanbieders van refurbished artikelen. Bol stelt hen nu in staat om verkooprechten aan te vragen voor hun artikelen. Wel zijn er een aantal verkoopvoorwaarden waar je aan moet voldoen:

  • Aangeboden refurbished artikelen moeten een EAN code van GS1 bevatten die op eigen naam of bedrijfsnaam geregistreerd staat.
  • Zorg dat je testdocumentatie hebt waarin staat hoe de refurbished artikelen getest worden. Geef daarin aan op hoeveel en welke punten. Voeg testrapporten per producttest toe bij je autorisatieaanvraag.
  • Voeg bij je autorisatieaanvraag twee duidelijke foto’s toe. De kwaliteit van artikelen wordt weergegeven aan de hand van Keurmerk Refurbished grades A, B en C. Een lidmaatschap bij Keurmerk Refurbished wordt niet verplicht, maar wel aangeraden.
  • Wees in het bezit van een inkoopfactuur, die minder dan één maand oud is en waarbij het gaat om inkoop van minimaal 5.000 euro exclusief.

Wanneer jouw aanbod van refurbished artikelen voldoet aan bovenstaande voorwaarden, dan kun je een autorisatieaanvraag doen. Dit kan via deze pagina. Momenteel is het alleen mogelijk om refurbished smartphones, tablets, laptops en all-in-one-pc’s aan te bieden. Of en wanneer andere artikelen ook mogen worden aangeboden is nog niet bekend.

Instagram test Reels en Shops tabs in layout

Het social platform Instagram is momenteel aan het testen met de layout van het home scherm. Er worden drie verschillende varianten getest, waarbij Reels en Shops tabs op verschillende posities worden weergegeven onderaan het scherm. In onderstaande voorbeelden zijn de drie varianten te zien. Wanneer duidelijk is welke variant de voorkeur krijgt, is nog niet bekend.Instagram test Reels en Shops tabs in layout

Minder Nederlandse jongeren op Snapchat

Snapchat lijkt onder Nederlandse jongeren steeds minder gebruikt te worden. Hoewel het na Instagram nog steeds de meest geïnstalleerde social app is, lijkt het erop dat dit niet lang meer zal duren. TikTok blijft groeien in aantal jonge Nederlandse gebruikers.

Instagram stond in het tweede kwartaal van 2020 op 80% van alle smartphones van jongeren (16 t/m 19 jaar). Snapchat op 58% en TikTok op 55%. Snapchat is ten opzichte van 2017 geïnstalleerd op 26% minder smartphones. Of deze neerwaartse tendens van Snapchat zich op deze manier blijft vervolgen is een kwestie van afwachten.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws!

Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Ben jij klaar voor de stap richting online marketing?


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/content/content-single-footer-cta.php on line 40
Standaard thumbnail voor de blog
Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.