20 september 2021
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 38 | 2021

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je het nieuws over beeldvullende afbeeldingen op Twitter en Responsive Search advertenties. Deze week krijg je de laatste ontwikkelingen van Spotify, Pinterest en Instagram te weten. Ook hebben we weer nieuwe inhaakdata voor jouw content klaarstaan!

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Dinsdag 21 september: ‘Internationale Dag van de Vrede’, ´Wereld Alzheimerdag’ en ‘Prinsjesdag’
  • Woensdag 22 september: ‘Wereld Neushoorndag’ en ‘Start Herfst (Astronomisch)’
  • Donderdag 23 september: ‘Dag van de Biseksualiteit’
  • Zaterdag 25 september: ‘Nationale Vitaliteitsdag’, ‘Werelddovendag’ en ‘Burendag’
  • Zondag 26 september: ‘Europese Dag van de Talen’, ‘Wereld Anticonceptiedag’, ‘Love Note Day’, ‘Internationale Dag voor de Totale Vernietiging van Kernwapens’ en ‘GP Russia (Sochi)’

Nieuw bij Instagram: Map Search en Favorites functie

Instagram introduceert een ‘Map Search’ tool die onder andere voor zakelijke doeleinden kan worden gebruikt. Met de nieuwe functie kunnen gebruikers interessante bedrijven ontdekken via een in-app kaart. Over deze bedrijven wordt in deze tool ook informatie weergegeven. De Maps Search functie wordt nog doorontwikkeld.

Een andere functie die bij Instagram in ontwikkeling  is, is de ‘Favorites’ feature. Dit meldt TechCrunch. Door bepaalde accounts toe te voegen aan favorieten, kunnen gebruikers bepalen welke accounts ze hoger in hun feed willen zien en dus meer controle krijgen over het algoritme. Instagram laat hierover weten dat de geselecteerde accounts niet op de hoogte zullen worden gebracht wanneer iemand ze toevoegt aan favorieten.

Instagram Map Search en Favorites functie

Pinterest brengt Shopping feature naar 7 extra landen en test nieuwe feed

De Shopping feature van Pinterest is in zeven nieuwe landen uitgerold, zo blijkt uit een nieuw artikel van Adweek. Sinds woensdag kunnen ook gebruikers in Oostenrijk, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland, Mexico en Brazilië aankopen doen vanaf een pin.

Verder zien we dat Pinterest de trends volgt die bij het populaire TikTok goed lijken te werken. Het platform test nu namelijk een soortgelijke scrollende, verticale feed in de app. De feed is schermvullend en wordt bij Pinterest ingezet voor het ontdekken van nieuwe pins. Je zal de Tiktok-achtige feed vinden onder een ‘Watch’ tabblad, waar je zowel foto’s als video’s kunt bekijken.

Pinterest brengt Shopping feature naar 7 extra landen en test nieuwe feed

Spotify’s Ad studio nu ook in Nederland

Het self-service advertentieplatform van Spotify is sinds kort beschikbaar in Nederland. Hierop kunnen adverteerders eenvoudig audio- en videocampagnes opzetten die kunnen worden afgestemd op bijvoorbeeld interesse of locatie. Ook is het mogelijk om een voice-over stem en achtergrondmuziek bij je advertentie te kiezen, na het uploaden van je eigen script. Het minimum budget dat je nodig hebt voor Ad Studio is 250 euro. 

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.