19 september 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 38 | 2022

nline marketing nieuws week 38

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van bol.com, Google Ads, Spotify en Microsoft. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere TikTok en Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 18 september: Cheeseburgerdag, Wereldbamboedag;
  • 19 september: Dag van de Diëtist;
  • 20 september: Prinsjesdag;
  • 21 september: Internationale Dag van de Vrede, Wereldalzheimerdag;
  • 22 september: Wereldneushoorndag, Hobbitdag, Witte Chocolade Dag;

TikTok komt net als BeReal ook met dagelijkse uitdagingen

Het is al naar voren gekomen dat Instagram bezig is om het concept van BeReal te kopiëren, maar nu heeft Emerce naar buiten gebracht dat TikTok het concept ook heeft overgenomen. Het heet ‘’TikTok Now’’ en gebruikers worden dagelijks op een willekeurig tijdstip uitgedaagd om een foto of video te maken en die te delen.

TikTok komt net als BeReal ook met dagelijkse uitdagingen

Deze functie is nu alleen nog in de Verenigde Staten beschikbaar, maar het zal de functie snel globaal uitbrengen. Daarnaast is er ook speculatie dat de functie als aparte app wordt uitgebracht.

Google Ad extensies worden assets

Searchengineland heeft naar voren gebracht dat Google Ads haar ad extensies gaat veranderen in assets. Voorheen was het toevoegen van extensies een aparte stap in het maken van een advertenties, maar nu worden de assets automatisch geupdate.

 

De assets worden gemaakt tijdens het opzetten van een campagne terwijl je bezig bent met andere campagnes of advertentiegroepen. In het nieuwe ‘’Ads & Assets’’ menu zien gebruikers een overzicht met alle assets van dat account. Zo is het ook mogelijk om te filteren op assets type voor een beter overzicht en prestatie analyses.

Google Analytics gaat gebruikers aanbevelingen sturen

Om gebruikers te ondersteunen gaat Google Analytics aanbevelingen sturen. In deze aanbevelingen worden gebruikers op de hoogte gebracht van de opties, updates, geschiedenis en trends van Google Analytics.

Google Analytics gaat gebruikers aanbevelingen sturen

Volgens Searchengineland komen deze aanbevelingen te staan op de homepagina van Google Analytics bij ‘’Insights and recommendations’’.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.