16 oktober 2023
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 42 | 2023

Online marketing nieuws - week 42

Online Marketing Nieuws | Week 42 | 2023

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van LinkedIn en Meta. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content. Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

 

Deze week om op in te haken:

  • 16 oktober:  Dag van de baas/wereldvoedseldag
  • 18 oktober:  Dag van de Cocolade Cupcake
  • 20 oktober:  Internationale Dag van het Ei 
  • 21 oktober:   Antillendag
  • 22 oktober:  Dag van de Noot/Wereldstotterdag

Google ads introduceert een nieuwe tool voor toegang tot alle gegevens

Google Ads introduceert een nieuwe tool waarmee bedrijven hun eigen gegevens op één plek kunnen beheren.

Google ads introduceert een nieuwe tool voor toegang tot alle gegevens

 

Met Google Ads Data Manager kunnen marketeers goedgekeurde gegevens van eigen klanten uit verschillende bronnen analyseren en gebruiken. Dit allemaal zonder dat ze op een privacy gerichte manier ergens anders hoeven te zoeken.

 

De functie wordt in eerste instantie gelanceerd in Google Ads om het gebruik van verbeterde conversies en klanten matching eenvoudiger te maken, maar zal de komende maanden en jaren worden uitgebreid naar aanvullende advertentie producten.

 

Het prioriteren van data uit de eerste hand is cruciaal voor het optimaliseren en meten van campagne succes. Google Ads Data Manager vereenvoudigt de toegang tot deze gegevens, waardoor deze naadloos in jouw marketingstrategie kunnen worden geïntegreerd, waardoor je meer leads en inkomsten kunt genereren en betere resultaten voor jouw bedrijf kunt behalen.

 

Google Ads Data Manager wordt begin 2024 algemeen beschikbaar in Google Ads

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Homayon Teach Digital
Over de auteur

Homayon Nore

Hey mijn naam is Homayon en ik ben online marketeer. Dagelijks houd ik me bezig met alles wat los en vast zit qua SEO en SEA. Waar ik elke dag keiveel energie uit haal.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.