Online Marketing Nieuws | Week 47 | 2023
Online Marketing Nieuws | Week 47 | 2023
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Meta en TikTok. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit X en TikTok. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content. Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaak data voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaak data waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
- 20 november: Internationale Dag van de Rechten van het Kind
- 23 november: Thanksgiving
- 24 november: Black Friday
- 25 november: Internationale Dag tegen Geweld tegen Vrouwen
X voegt een nieuw zoek element voor vacatures toe
X blijft aanpassingen en updates uitrollen. Deze keer gaat het om een nieuwe functie voor het zoeken naar vacatures. Dit biedt een eenvoudige manier om door alle functies te zoeken die momenteel door organisaties in de app worden vermeld.
functie die je zoekt, en de zoekfunctie geeft je een lijst met alle vacatures die aan deze termen voldoen.
Je kunt termen nu ook combineren om je zoekopdracht verder te verfijnen, terwijl elke vacature ook een knop ‘Nu solliciteren’ heeft. Hiermee wordt je naar de website van het betreffende bedrijf geleid, om vervolgens het sollicitatieproces te doorlopen.
TikTok komt met een nieuwe meting
TikTok wil meer inzicht geven in de werkelijke impact van TikTok-advertenties op conversie. Dit door een geheel nieuwe meting te implementeren die de advertentie blootstelling beter koppelt aan een conversie-activiteit.
De nieuwe “Engaged View-Through Attribution” (EVTA)-statistiek van TikTok meet conversies die plaatsvinden nadat een gebruiker een advertentie zes seconden of langer heeft bekeken, maar niet klikt, en vervolgens binnen zeven dagen een conversie genereert.
TikTok geeft aan dat EVTA, in combinatie met andere onlangs geïntroduceerde opties voor advertentie meting, zoals het Self Attributing Network (SAN), veel meer gegevens kan leveren over advertentie respons en -betrokkenheid, en hoe TikTok-promoties daadwerkelijk conversies genereren.
Hier lees je alles over de nieuwe statistiek van TikTok.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.