Notice: Undefined variable: settings in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22
Online Marketing Nieuws | week 49 - 2020 | Teach Digital
30 november 2020
Online marketing

Online Marketing Nieuws | Week 49 | 2020

Online marketing nieuws week 49

Het is weer maandag, hoog tijd voor het Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen elke week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Zo hoef je niks te missen!

In onze laatste blog gaven we uitleg over ‘Slim bieden’ in Google Ads en vertelden we over de Microsoft Advertising Community. Deze week hebben we weer een aantal inhaakdata voor je en praten we je bij over nieuwe mogelijkheden voor merken om zich te promoten op Instagram.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter maakt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • Maandag 30 november –– ‘Cyber Monday’
  • Dinsdag 1 december –– ‘Wereld Aids Dag’
  • Woensdag 2 december –– ‘Internationale Dag van de Afschaffing van de Slavernij’
  • Donderdag 3 december –– ‘Internationale Dag van Mensen met een Beperking’
  • Vrijdag 4 december –– ‘Internationale Dag van de Cheetah’
  • Zaterdag 5 december –– ‘Pakjesavond, Wereld Bodem Dag en Internationale Dag van de Ninja’
  • Zondag 6 december –– ‘Sinterklaas’

Promotiemogelijkheden op Instagram

Instagram richt zich steeds meer op het Reels onderdeel. Omdat de focus van gebruikers, maar ook de focus van merken steeds meer ligt op Reels, blijft het social mediaplatform dit onderdeel uitbreiden. Daarom komt Instagram nu met Branded Content Tags voor Reels en voor Live.

Instagram promotiemogelijkheden

Met behulp van deze nieuwe tags kunnen gebruikers van instagram makkelijker deals sluiten met merken voor promotie via Reels video’s. De optie biedt meer mogelijkheden tot inkomsten voor influencers en tegelijkertijd mogelijkheden tot betere promotie voor bedrijven.

Daarnaast voegt Instagram een nieuw proces toe, waarmee bedrijven en gebruikers samen kunnen werken aan de creatie van een post. Momenteel is er alleen de mogelijkheid voor bedrijven om promotie toe te voegen aan al bestaande posts.

Instagram promotiemogelijkheden

Dankzij dit nieuwe proces kunnen adverteerders vanuit het account van een influencer een post plaatsen. De influencer zal nog wel altijd de mogelijkheid hebben om posts eerst goed te keuren of advertenties te pauzeren.

Het proces werkt als volgt:

  • De adverteerder stuurt een verzoek voor advertentie creatie toegang.
  • De influencer accepteert die toegang. Een notificatie wordt naar de adverteerder verstuurd.
  • De influencer ontvangt een notificatie van de gecreëerde advertentie, ter goedkeuring.

In Stories zal het nu mogelijk zijn om bepaalde elementen klikbaar te maken. Zoals mentions, locaties en hashtags. Daarnaast kunnen bedrijven content met merkinhoud voorzien van producttags. Door hierop te klikken, kunnen gebruikers meteen overgaan tot aankoop van het product.

Door continu de advertentiemogelijkheden te veranderen en te optimaliseren hoopt Instagram het nog steeds groeiende TikTok voor te blijven en de concurrentiestrijd met hen te winnen.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws!

Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Ben jij klaar voor de stap richting online marketing?


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/content/content-single-footer-cta.php on line 40
Standaard thumbnail voor de blog
Thom Treurniet Teach Digital
Over de auteur

Thom Treurniet

Ik ben Thom, Online Marketeer en Content Editor SEO/SEA bij Teach Digital. Ik vind resultaatgerichtheid erg belangrijk. Daarom vind ik de werkwijze van Teach Digital perfect bij mij passen! Ik hou van uitdagingen en die zal ik dus ook altijd opzoeken.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.