Online Marketing Nieuws | Week 5 | 2023
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over een nieuwe updates van Google en Meta. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere LinkedIn en Twitter. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 30 januari: Dag van de Croissant
- 31 januari: Verjaardag van Prinses Beatrix
- 2 februari: Trouwdag Willem Alexander en Maxima/Crêpedag
- 3 februari: Carrotcakedag/Bubblegum Day/National Wear Red Day
- 4 februari: Frozen Yoghurt Day
- 5 februari: Wereld Nutella Dag
Instagram voegt Lead Formulieren toe op zakelijke profielen
Binnen je Instagram zijn nu bedrijfsprofiel actieknoppen beschikbaar. Volgens socialmediatoday.com biedt dit nieuwe manieren om directe respons te genereren vanuit jouw zakelijke aanwezigheid in de app.
Zoals je hier kunt zien, selecteer je nu ‘Add Lead Form’ als actieknop op je profiel. Naast de bestaande drie beschikbare CTA-knoppen. Kies uit een standaard CTA voor gegevensverzameling, of aangepaste vragen toevoegen om zoekopdrachten verder te begeleiden.
Het proces stelt je in staat om te kiezen voor meerkeuze of korte antwoorden, wat een andere manier is om meer inzicht te verkrijgen van jouw Instagram profiel bezoekers.
Pinterest biedt nieuwe inzichten
Pinterest wil brands helpen met een bredere focus op het steeds veranderende klanten reis en het bereiken van je publiek in de verschillende fases van de customer journey.
Mensen op Pinterest zijn voortdurend aan het browsen, ontdekken en winkelen. Door die ‘full-funnel’ activiteit kunnen adverteerders een meer holistische benadering van hun campagnes opbouwen.
Het vermindert ook de afhankelijkheid van last-click, omdat merken zich eerder in hun reis kunnen richten op klanten. Wanneer ze nog openstaan om nieuwe merken te ontdekken.
Met dit in gedachten heeft Pinterest een nieuw overzicht samengesteld. Daarin wordt verteld hoe je de advertenties opties moet gebruiken om gebruikers gericht te benaderen met advertenties in elke fase van de sales funnel.
Nieuwe Google Maps plaatsing beperkingen
Google heeft een nieuw hulpdocument geplaatst voor het plaatsen van beperkingen rond door gebruikers gegenereerde inhoud in Google Maps. Dit is specifiek voor recensies, foto’s en video’s die gebruikers kunnen bijwerken in Google Maps. Dit kan ook betrekking hebben op inhoud zoals beoordelingen of vragen en antwoorden.
Op deze manier kunnen gebruikers niet zo maar slechte of onterechte reviews schrijven over bedrijven.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.