5 februari 2024
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 6 | 2024

Online marketing nieuws week 6

Online Marketing Nieuws | Week 6 | 2024

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van TikTok, Linkedin en Meta. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit . Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Komende weken om op in te haken:

  • 5 februari: Nutella dag 
  • 6 februari: Safer internet day
  • 10 februari: Chinees nieuwjaar/Paraplu Dag
  • 11 februari: Carnaval/Maak Vriendendag
  • 13 februari: Radiodag 
  • 14 februari: Valentijnsdag/Verjaardag YouTube 
  • 15 februari: Doe Vriendelijk dag/Huishoudbeurs 
  • 18 februari: Drink Wijn Dag
  • 20 februari: Kersentaart Dag 
  • 21 februari: Dag van de Moedertaal/Dag van de Toeristengids 
  • 22 februari: World Thinking Day/Margaritha dag 
  • 23 februari: Bananenbrood Dag 
  • 24 februari: Tortilla Dag/Werelddag van de Barkeeper

Meta lanceert nieuwe attributie optie

Meta heeft een nieuwe manier bedacht om te kijken hoe goed videoadvertenties het doen. Ze kijken nu ook naar wat mensen doen nadat ze de advertentie hebben gezien, zoals het later bezoeken van een website, niet alleen of ze meteen doorklikken. De nieuwe attributie optie heet ‘Engaged View’. 

Online marketing nieuws week 6

Als iemand tenminste 10 seconden van je advertentie bekijkt, of bijna alles, kun je nu zien of de gebruiker binnen een dag iets doet door jouw advertentie. Dit hangt wel af van hoe jij je instellingen hebt staan, maar het idee is dat je nu beter snapt hoe je advertentie echt helpt.

Meta probeert al een tijdje te verbeteren hoe ze bijhouden of advertenties werken, vooral bij video’s. Omdat mensen steeds meer video’s online kijken, wil Meta laten zien hoe advertenties daarbij helpen. Dit is wel lastiger geworden door nieuwe privacyregels van Apple, maar Meta doet zijn best om toch nuttige info te geven. Met ‘Engaged View’ krijg je dus een extra tool om te checken hoe je advertenties presteren.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Homayon Teach Digital
Over de auteur

Homayon Nore

Hey mijn naam is Homayon en ik ben online marketeer. Dagelijks houd ik me bezig met alles wat los en vast zit qua SEO en SEA. Waar ik elke dag keiveel energie uit haal.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.