Online Marketing Nieuws | Week 5 | 2022
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe functies die grote bedrijven zoals Klarna, Snapchat en Meta hebben gelanceerd. Deze week is er weer een ontwikkeling vanuit Meta, en heeft ook Google nieuws over updates. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 31 januari: Verjaardag Prinses Beatrix, Nationale Holocaust Herdenking, Dag van de Directeur
- 1 februari: Chinees Nieuwjaar, Wereld Hijab dag
- 2 februari: Crêpe dag, Trouwdag Willem-Alexander en Maxima, Wereld Waterlandendag
- 3 februari: Carrot cake dag
- 4 februari: Wereldkankerdag, Verjaardag Facebook, Zelfgemaakte soep dag, Dutch Open Darts (4-6 feb)
- 5 februari: Wereld Nutella Dag, Chocoladefondue dag, Ice Cream for Breakfast day, ABN AMRO WTT (5-13 feb)
- 6 februari: Zero Tolerance Dag, Frozen yoghurt dag, Dag tegen Vrouwenbesnijdenis, Landelijke Econometristendag
Twitter’s Website Clicks & Conversions krijgt nieuwe naam: Website Traffic
Om campagnes beter te laten verlopen en meer traffic naar websites te genereren heeft Twitter afgelopen dinsdag drie advertentie producten op de markt gebracht: Site Visit Optimization, Aggregated Measurement en Events Manager. Met de nieuwe naam Website Traffic denkt Twitter het uitgebreide pakket aan services beter te representeren. Benieuwd naar wat de mogelijkheden zijn van Twitter’s nieuwe producten op het gebied van adverteren? Lees dan hier verder!
Google: Uitgebreide subfolders in je URL niet belangrijk voor SEO
John Mueller (medewerker bij Google) maakt duidelijk dat het voor je Google ranking en SEO-aanpak niet uitmaakt hoe uitgebreid en diep je subfolder is: ‘’I don’t think any search engine would care either way’’. Hoe dieper verstopt je URL is, hoe moeilijker vindbaar voor GoogleBot. Het is dus niet nodig om een lange URL te hebben! Houd het bij je huidige URL of kies bij het maken van een nieuwe website voor een URL-structuur die onderhoud en tracking makkelijk maakt. Meer weten over het gebruik van subfolders in je URL? Klik dan hier!
Instagram introduceert nieuwe profielbanner om je aankomende livestreams te laten zien
Het is nu mogelijk om je aankomende livestreams met een badge te laten zien op je profiel. Zo kunnen volgers makkelijk zien wanneer je weer live gaat! Je volgers kunnen zich vervolgens abonneren op de livestream zodat ze een reminder krijgen wanneer deze begint. Met deze nieuwe functie kun je zoveel mogelijk livestreams plannen als je wilt, en de badge is zichtbaar voor zowel volgers als niet-volgers. Op deze manier trek je meer kijkers naar je livestream toe! Lees hier meer over deze nieuwe functie.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.