21 februari 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 8 | 2022

Online marketing nieuws week 8 TD

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe functies die grote bedrijven zoals Twitter, Google en Instagram hebben gelanceerd. Deze week zijn er weer nieuwe updates vanuit Google en introduceert Pinterest een nieuwe AR functie. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 21 februari: Internationale dag van de Moedertaal, President’s Day, Internationale Dag van de Toeristengids, Sint Piter
  • 22 februari: Single Tasking Day, Europese dag van het slachtoffer, Wereld denkdag, Margarita dag
  • 23 februari: Bananenbrood dag, Curling is Cool Day
  • 24 februari: Tortillachipsdag, Werelddag van de Bartender, MOTORbeurs Utrecht [24-27 feb]
  • 26 februari: Vertel een Sprookje Dag, Voorjaarsvakantie Regio Midden & Zuid [26 feb-6 maart], Pistachedag
  • 27 februari: Internationale dag van de IJsbeer, Wereld Anosmiedag, Carnaval [26 feb-1 maart]

Google: gebruik deze tools om je Web Stories performance te boosten

Door het gebruik van Google Analytics en Data Studio kun je inzichtelijk maken wie jouw Web Stories zien en of dit overeenkomt met het publiek dat je probeert te bereiken. In Google Analytics kun je tracking instellen zodat de key performance metrics beschikbaar worden. Deze metrics zijn Story Starts, Time Spent, Story Pages Viewed, Story Completions. Met het gebruik van Data Studio krijg je een mooi overzicht van de performance van je Web Stories door data verkregen in Google Analytics in een duidelijk en visueel rapport weer te geven. Ook hier zijn weer belangrijke metrics aanwezig: Key Metrics, Audience Metrics, Top Stories, Traffic Channels, Story Level Performance. Meer weten over de opties om je Web Stories performance te verbeteren? Bekijk dan de link.

Google: gebruik deze tools om je Web Stories performance te boosten

Google Ads werkt beter met tenminste 15 conversies in 30 dagen

De machine learning modellen van Google Ads zouden volgens Ginny Marvin, Google Ads Liaison, sneller (en beter) werken als er tenminste 15 conversies zijn in de afgelopen 30 dagen. Wil je dat deze methode beter werkt dan handmatige strategieën dan heb je tussen de 50 en 100 conversies nodig, zegt Julie Bacchini. Met behulp van de ‘’Golden Triangle’’ genereer je extra conversies en optimaliseer je je campagnes. Lees in de link meer over conversies en de Golden Triangle voor een efficiëntere machine learning.

Komt er binnenkort een update van het Google search ranking algoritme?

De afgelopen weken is het vrij kalm geweest rondom de Google search rankings. Toch lijkt het erop dat er signalen zijn dat er een update gaat plaatsvinden. De geruchten lijken niet te indiceren dat er een grote verandering plaats gaat vinden, maar op WebmasterWorld wordt er wel over gepraat. Klik op de link om de discussie te volgen, en screenshots in te zien van Google Tracking Tools van de afgelopen dagen. 

Komt er binnenkort een update van het Google search ranking algoritme?

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.