Online Marketing Nieuws | Week 15 | 2022
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over een nieuwe updates van Microsoft en Google. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Microsoft, YouTube en Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 11 april: Wereld Parkinson Dag, Kaasfonduedag
- 12 april: Internationale Dag van de Ruimtevaart, Internationale Drop Dag, Week van de slager [12-17 apr], International Day of Human Space Flight, Internationale Dag van het Straatkind
- 13 april: Scrabble dag, Nationale Buitenlesdag, Internationale Dag van Roze
- 14 april: Witte Donderdag, The Passion, UEFA Europa League kwartfinale
- 15 april: That sucks! day, Pesach [15-23 apr], Goede vrijdag, UEFA Europa League kwartfinale
- 16 april: Internationale dag van de stem, Stille Zaterdag
- 17 april: Eerste Paasdag, KNVB beker finale, Internationale Dag van de Boerenstrijd, Internationale Dag van het Circus, Wereld Malbecdag, Wereld Hemofiliedag, GP Vietnam
Nieuwe advertentie van Microsoft voor de Bing Wallpaper app op Edge
Microsoft staat erom bekend fan te zijn van advertenties plaatsen binnen de eigen producten, zo ook op Edge. Bij gebruik van de zoekmachine Bing valt op dat gebruikers nu een pop-up advertentie krijgen van de Bing Wallpaper app. Bij het openen van Bing op andere browsers zoals Chrome en Firefox komt deze advertentie niet in beeld. Meer weten over de advertentie op Edge? Check dan hier de link.
YouTube lanceert audioreclame voor podcasts
De nieuwe plannen van YouTube zijn om podcasts te gaan integreren in het videoplatform en dit te combineren met een reclameproduct. YouTube is bezig met de voorbereidingen om podcasts een structurele plek te geven op het platform met een specialistische vertical: youtube.com/podcasts. Je kunt dan direct de RSS-feed van je audioproductie inladen, krijgt je eigen landingspagina en je bent makkelijk te vinden in de zoekmachine. Daarnaast kunnen adverteerders en hun bureaus reclameruimte inkopen bij de podcasts, net zoals bij YouTube en Search. Meer weten over de plannen van YouTube? Check dan hier de link.
Google My Business app gaat weg
De app wordt vervangen door Google Maps en Search. Wil je je Business Profile up to date houden, is het belangrijk dat je deze apps gaat gebruiken. Gebruikers van de app ontvingen een mail met deze informatie en een link naar de Google Maps app voor iOS of Android. Met behulp van een GIF wordt in de e-mail duidelijk gemaakt hoe je je Business Profile kunt gebruiken in Maps. Het is nog niet duidelijk wanneer de Google My Business app weggaat. Meer weten over deze beslissing van Google en het verdere gebruik van je Business Profile? Check dan hier de link.
Onderzoek wijst uit: mailcampagnes in de e-commerce scoren goed
Deze conclusie kan worden getrokken uit het onderzoek van de Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2022. De Confirmed Open Rate (COR) en de Click through Rate (CTR) zijn allebei gestegen, wat betekent dat er meer mensen worden bereikt met e-mailmarketing. Andere branches doen het minder goed, zoals de zakelijke dienstverlening, land & tuinbouw en media & publishing. Hier zijn juist dalende cijfers te zien. Benieuwd naar meer resultaten? Check dan hier de link.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.