Online Marketing Nieuws | Week 18 | 2022
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Snapchat, TikTok en Google. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Google, YouTube en Twitter. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 2 mei: Suikerfeest, Wereld Tonijn Dag
- 3 mei: Dag van de Persvrijheid, Wereld Astma Dag
- 4 mei: Dodenherdenking
- 5 mei: Bevrijdingsdag, Straatvoetbal Dag
- 6 mei: Internationale Anti-Dieet Dag, No pants Day
- 8 mei: Moederdag
Europees akkoord over strengere regels voor internetbedrijven
De Europese Unie heeft een definitief akkoord bereikt over strengere wetgeving die de macht van bedrijven als Google en Meta moet beperken en consumenten moet beschermen.
In de Digital Services Act (DSA) staan onder andere regels over het verwijderen van illegale berichten en desinformatie, en meer transparantie van algoritmen. Ook verbiedt de DSA het verzamelen van informatie over gezondheid, seksuele geaardheid en politieke voorkeur van gebruikers.
YouTube gaat advertenties vertonen tussen YouTube shorts
YouTube shorts is een functie in YouTube die te vergelijken is met TikTok en Instagram Reels. Er worden dagelijks wereldwijd zo’n 30 miljard ‘shorts’ bekeken.
Volgens Bloomberg is Google begonnen met het testen van het vertonen van advertenties tussen de shorts. Volgens Philipp Schindler, Chief Business Officer van Google, zit het bedrijf nog in een vroege testfase maar is de feedback van adverteerders en de resultaten positief.
Update van handhavingsprocedures Google Ads
Google heeft de handhavingsprocedure voor herhaalde schendingen met 9 aanvullende basisregels geupdate. De implementatie van het op waarschuwingen gebaseerde systeem start vanaf 21 juni 2022. Met een geleidelijke opschaling gedurende een periode van 3 maanden, voor het volgende beleid:
- Seksuele gunsten in ruil voor compensatie
- Postorderbruiden
- Clickbait
- Misleidend advertentieontwerp
- Borgstellingsservices
- Telefoongids- en doorschakelservices
- Services voor kredietherstel
- Binaire opties
- Persoonlijke leningen
Lees de aankondiging van Google hier.
Google Ads Performance Max updates
Google heeft drie nieuwe functies voor Performance Max campagnes aangekondigd. De updates betreffen nieuwe klanten acquisitie doelen, nieuwe analysemogelijkheden en een knop om alle aanbevelingen in één keer door te voeren.
De update bevat onder andere de mogelijkheid om je bod voor het aantrekken van nieuwe bezoekers te verhogen ten opzichte van terugkerende bezoekers en meer inzicht in welke teksten, afbeeldingen en video’s het best scoren.
Google heeft prestaties toegevoegd voor Bedrijfsprofielen
Het Google Bedrijfsprofiel Prestaties overzicht laat nu zien hoe je producten presteren in Google Maps en lokale zoekopdrachten. Het laat zien hoeveel mensen je producten bekeken hebben en wat je best presterende producten zijn.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.