Online Marketing Nieuws | Week 19 | 2022
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Google, YouTube en Twitter. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Facebook, Twitter en TikTok. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 9 mei: Europadag
- 10 mei: Offline dag, Dag van de Beroerte
- 11 mei: Eet wat je wilt Dag
- 12 mei: Dag van de Verpleging
- 13 mei: Hummus Dag, Pistache Dag, Vrijdag de 13e
- 14 mei: Dag van de Trekvogel, Nationale Molendag
- 15 mei: Internationale dag van het Gezin
Facebook stopt met Live Audio en Podcasts
Facebook stopt met de functies voor Live Audio en podcasts. Na 3 juni zullen deze functies niet meer aanwezig zijn op het platform.
In 2021 kondigde Facebook aan zich meer te willen richten op de audiomarkt, om zo te concurreren met Spotify en andere audio-apps.
Nieuwe plaatsing voor advertenties op Twitter
Twitter heeft een nieuwe plaatsing voor advertenties, namelijk tussen de reacties op een Tweet. De advertentie wordt dan vertoont na de eerste reactie.
Op dit moment wordt deze plaatsing enkel ingezet voor campagnes met als doel nieuwe app-installaties. Twitter test als sinds oktober met deze plaatsing en ze geven aan meer toegeschreven app-installaties, meer vertoningen en lagere kosten per installatie te zien.
TikTok gids voor samenwerkingen met Creators
TikTok heeft een gids gepubliceerd met voorbeelden en tips over het samenwerken met Creators/influencers. In de gids staan onder andere tips over het verbeteren van de inhoud van je video’s en over het vinden van de juiste samenwerkingspartner.
Twitter voegt analytics voor Spaces toe
Hosts- en co-hosts van Twitter Spaces kunnen nu de analytics van hun Space bekijken. In een Space kunnen live audiogesprekken gehouden worden. De analytics laten onder andere zien hoeveel mensen hebben geluisterd, hoeveel sprekers er gesproken hebben en hoeveel mensen de Space hebben teruggeluisterd.
Twitter voert regelmatig nieuwe updates uit omtrent Spaces. Zo is Twitter onlangs begonnen met een test waarin hosts een geluidsfragment van 30 seconden uit de Space kunnen delen in een Tweet.
Snap onthult partnerschap met Cameo
Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft een samenwerking aangekondigd met Cameo for Business. Cameo heeft een database met bekende mensen (artiesten, atleten, acteurs, influencers e.d.). Door deze samenwerking kunnen bedrijven op Snapchat adverteren door middel van de personen die aangesloten zijn bij Cameo.
Snap: ‘Cameo’s ongelooflijke talentenpool, gekoppeld aan het advertentieaanbod van Snapchat, zal een echt win-win-win-partnerschap creëren voor onze marketeers, Cameo en Snapchatters overal.’
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.