Online Marketing Nieuws | Week 22 | 2022
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van YouTube en TikTok. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Meta en TikTok. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 30 mei: Collecte Prins Bernhard Cultuurfonds, Wereld MS Dag
- 31 mei: Wereld Niet-Rokendag
- 1 juni: Wereld Melk Dag, Dag van de Ouders
- 2 juni: Rocky Road Dag, Leave the office early day
- 3 juni: Klompvoetdag, Donutdag
- 4 juni: Nationale Opa- en Omadag
- 5 juni: Wereldmilieudag, Eerste PinksterdagYouTube kondigt functie voor frequentiebeheer aan
TikTok introduceert minigames
TikTok is in Vietnam gestart met de eerste testen voor het spelen van games via de app. Het doel hiervan is de gemiddelde tijd die gebruikers op de app besteden te verhogen. Op Douyin, de Chinese versie van TikTok, is het al sinds 2019 mogelijk om games te spelen. De verwachting is dat in het derde kwartaal van dit jaar ook in andere delen van Azië getest gaat worden met deze functie en dat het pas later beschikbaar komt in Europa en Amerika.
Lees hier het artikel van Reuters over de plannen van TikTok.
‘Terugkerende notificaties’ op Messenger
Meta kondigt terugkerende notificaties aan voor haar Messenger-app. Hiermee kunnen bedrijven proactieve, geautomatiseerde berichten sturen naar mensen die zich daarvoor aanmelden sturen. Dit is te vergelijken met het versturen van e-mailcampagnes aan personen die zich daarvoor hebben aangemeld. Dit is een grote verandering binnen Meta, gezien ze op dit moment erg strikte regels hanteren om het sturen van privé berichten naar gebruikers.
Lees de aankondiging en alle informatie over de update hier.
Aanpassingen uiterlijk Instagram
Instagram heeft een aantal visuele aanpassingen gedaan voor zijn branding. Dat maakte het bedrijf in een blogpost bekend. Er is onder andere een aanpassing gedaan in het logo, in de manier waarop content wordt weergegeven in de app en Instagram heeft een eigen lettertype gemaakt.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.