30 mei 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 22 | 2022

online marketing nieuws week 22

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van YouTube en TikTok. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Meta en TikTok. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 30 mei: Collecte Prins Bernhard Cultuurfonds, Wereld MS Dag
  • 31 mei: Wereld Niet-Rokendag
  • 1 juni: Wereld Melk Dag, Dag van de Ouders
  • 2 juni: Rocky Road Dag, Leave the office early day
  • 3 juni: Klompvoetdag, Donutdag
  • 4 juni: Nationale Opa- en Omadag
  • 5 juni: Wereldmilieudag, Eerste PinksterdagYouTube kondigt functie voor frequentiebeheer aan

TikTok introduceert minigames

TikTok is in Vietnam gestart met de eerste testen voor het spelen van games via de app. Het doel hiervan is de gemiddelde tijd die gebruikers op de app besteden te verhogen. Op Douyin, de Chinese versie van TikTok, is het al sinds 2019 mogelijk om games te spelen. De verwachting is dat in het derde kwartaal van dit jaar ook in andere delen van Azië getest gaat worden met deze functie en dat het pas later beschikbaar komt in Europa en Amerika.

Lees hier het artikel van Reuters over de plannen van TikTok.

‘Terugkerende notificaties’ op Messenger

Meta kondigt terugkerende notificaties aan voor haar Messenger-app. Hiermee kunnen bedrijven proactieve, geautomatiseerde berichten sturen naar mensen die zich daarvoor aanmelden sturen. Dit is te vergelijken met het versturen van e-mailcampagnes aan personen die zich daarvoor hebben aangemeld. Dit is een grote verandering binnen Meta, gezien ze op dit moment erg strikte regels hanteren om het sturen van privé berichten naar gebruikers.

Lees de aankondiging en alle informatie over de update hier.

‘Terugkerende notificaties’ op Messenger

Aanpassingen uiterlijk Instagram

Instagram heeft een aantal visuele aanpassingen gedaan voor zijn branding. Dat maakte het bedrijf in een blogpost bekend. Er is onder andere een aanpassing gedaan in het logo, in de manier waarop content wordt weergegeven in de app en Instagram heeft een eigen lettertype gemaakt.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.