20 juni 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 25 | 2022

online marketing nieuws week 25

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Twitter, Google en TikTok. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Microsoft, Google en Twitter. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 20 juni: Wereld Vluchtelingen Dag
  • 21 juni: Start zomer, Wereld ALS Dag, Wereld Yoga Dag
  • 23 juni: Midzomernacht
  • 24 juni: Bonbon Dag
  • 25 juni: Nederlandse Veteranendag
  • 26 juni: Dag van het Wad

Microsoft stopt met ondersteuning voor Internet Explorer

De webbrowser Internet Explorer stopt er na 27 jaar mee. In 1995 werd Internet Explorer geïntroduceerd. Al snel werd het de meest gebruikte internetbrowser.

Al sinds 2016 is Microsoft gestopt met de ontwikkeling van Internet Explorer. Sindsdien focust Microsoft zich op de vervanger Microsoft Edge. Het marktaandeel van Internet Explorer is al jaren erg laag.

Op oudere besturingssystemen blijft Internet Explorer nog wel beschikbaar.

Google introduceert AdSense Shopping-links

Google AdSense is het advertentienetwerk waarmee website-eigenaren advertenties op hun website kunnen plaatsen.

Een nieuwe functie genaamd Shopping-links is nu beschikbaar binnen AdSense. Hiermee plaatst Google een hyperlink onder een woord dat een product vermeld. Door op de link te klikken, krijgen gebruikers direct een aantal Shopping-advertenties voor het product te zien. De hyperlinks worden enkel geplaatst in de inhoud van de pagina, dus niet in titels.

Lees de FAQ van Google hier.

 

Google AdSense Shopping-links

​​Aanpassing in Search Console-rapporten

Google vereenvoudigd Search Console-rapporten met een wijziging in de classificatie van pagina’s, items en problemen. 

Volgens Google was er onder gebruikers verwarring betreft de classificatie ‘geldig met waarschuwing’. Daarom gaat Google deze classificatie verwijderen, waardoor er alleen nog de classificaties geldig en fout overblijven. Hiermee moet het voor gebruikers duidelijker worden welke problemen effect hebben op de vindbaarheid in Google.

Het uitrollen van deze verandering kan tot enkele maanden duren. Lees de aankondiging van Google hier.

 

Google Search Console update

Profielupdate voor bedrijven op Twitter

Twitter voegt een nieuwe mogelijkheid toe voor professionele accounts: het is nu mogelijk om je locatie, openingstijden en contactgegevens te tonen op je profiel. 

De locatie wordt weergegeven op een kleine kaart. Als gebruikers erop klikken opent de locatie in een kaarten app zoals Google Maps of Apple Kaarten. Onder de contactknop kan een telefoonnummer, mailadres of tekstbericht worden toegevoegd. Openingstijden zijn optioneel.

Voor nu is deze mogelijkheid alleen nog beschikbaar in Amerika, Verenigd Koninkrijk, Canada en Australië. Lees de aankondiging van Twitter hier.

Twitter update bedrijven

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Bas Weerink
Bas Weerink

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Bas.
Mail Bas
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.