25 juli 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 30 | 2022

online marketing nieuws week 30

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Leadinfo, Google, Whatsapp, Spotify en TikTok. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Instagram, Shopify, SnapChat, TikTok, Facebook, Google en LinkedIn. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 25 juli: Roze Maandag
  • 26 juli: Oom en Tantedag
  • 28 juli: Wereldhepatitisdag
  • 29 juli: Lasagnedag, internationale Tijgerdag
  • 30 juli: Internationale Dag van de vriendschap, Cheesecakedag, Schoonvaderdag, Werelddag tegen Mensenhandel, Begin van Pride Amsterdam

Snapchat introduceert een webversie

Sinds afgelopen week is er een webversie uitgebracht van Snapchat. Deze functie is alleen beschikbaar voor Snapchat + abonnees in Nieuw-Zeeland, Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De functies komt later beschikbaar voor andere landen.

Volgens Emerce behoudt de webversie dezelfde functies als de mobiele versie.

Instagram introduceert een nieuwe manier om producten te kopen

Instagram heeft een nieuwe update waarin het mogelijk is om producten aan te bieden in de chat. Met deze update is het volgende mogelijk:

  • Praat direct met klanten om vragen te beantwoorden en transacties te voltooien;
  • Een betaalverzoek versturen met product beschrijving en prijs;
  • Een betaling aanvragen en innen.

Instagram introduceert een nieuwe manier om producten te kopen
Lees hier de aankondiging van Meta.

TikTok voegt nieuwe captioning en vertaling toe om video bereik te vergroten

Om nog meer toegankelijk te zijn, komt TikTok met een update om captions meer bruikbaar te maken. Captions worden getoond aan de linker beneden hoek zodat men belangrijke informatie kan toevoegen aan de video. Zo is de video makkelijker te volgen voor de gebruiker.

TikTok voegt nieuwe captioning en vertaling toe om video bereik te vergroten

Het is ook mogelijk om de captions te laten vertalen, zodat jouw video’s toegankelijker worden voor mensen uit andere landen. Voor de volledige update, bekijk deze website.

Shopify gaat samenwerken met Youtube

Emerce heeft naar voren gebracht dat Shopify verder gaat samenwerken met Youtube. Met deze samenwerking is het voortaan mogelijk dat webshop eigenaren producten kunnen vastzetten tijdens hun live streams, producten kunnen weergeven bij video’s en een winkel tabblad kunnen weergeven bij hun youtube kanaal.

Shopify werkte voorheen al samen met TikTok, Facebook, Instagram en een tal van andere social mediaplatforms.

Maak kennis met Home and Feeds op Facebook

Deze week zijn er twee nieuwe tabbladen toegevoegd aan Facebook: ‘’Home en Feeds’’. Met de home en feeds tabbladen wil Meta het makkelijker maken om post te onderscheiden.

Maak kennis met Home and Feeds op Facebook
Het Home-tabblad is het eerste wat je ziet als je Facebook opent. Hier zie je reels, stories en willekeurige content. Bij het Feeds-tabblad staan de berichten van vrienden, groepen en personen die jij volgt met advertenties tussendoor. Bekijk het Facebookbericht voor alle details.

Google introduceert de Wallet app

Google heeft vaarwel gezegd tegen de Google Play en introduceert de Wallet app. Deze app ondersteunt betaalkaarten, vliegtickets, overheids-ID’s, vaccinatiebewijzen en autosleutels.

Google introduceert de Wallet app

Bekijk deze pagina voor meer informatie.

LinkedIn lanceert nieuwe business manager platform voor multi-account management.

Nu de testfase voorbij is, rolt LinkedIn het nieuwe business manager platform uit. Het nieuwe platform maakt het makkelijker voor organisaties om mensen, ad accounts, pagina’s en klanten te managen.

LinkedIn lanceert nieuwe business manager platform voor multi-account management.

Voor online marketing bureaus die te maken hebben met verschillende klanten is dit platform een centraal punt voor alle klanten. Daarbij is het ook makkelijker om data te delen met verschillende mensen.

Klik op deze pagina voor een handleiding.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.