Online Marketing Nieuws | Week 33 | 2021
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je verschillende nieuwtjes over Whatsapp, TikTok, Pinterest, Facebook, Google en Instagram. Deze week lees je onder andere over Instagram advertenties onder het shop tabblad en krijg je tips over Google Trends. Ook hebben we uiteraard weer nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee je jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- Maandag 16 augustus: ‘Vertel een Grap Dag’ en ‘Achtbanendag’
- Dinsdag 17 augustus: ‘Black Cat Appreciation Day’
- Donderdag 19 augustus: ‘Internationale Dag van de Humanitaire Hulp’, ‘Dag van de Oerang-Oetan’, ‘Internationale Dag van de Fotografie’ en ‘Dag van de Honingbij’
- Vrijdag 20 augustus: ‘Werelddag van de Mug’
Instagram test advertenties in shop omgeving
Gebruik jij het shop tabblad van Instagram wel eens? Grote kans dat je daar binnenkort productadvertenties tegenkomt. Instagram is vorige week namelijk begonnen met het testen van ads in de shop omgeving van de app. Gebruikers die op een advertentie klikken, worden naar een pagina geleid met product details. De advertenties verschijnen alleen in de mobiele versie van Instagram en de test loopt momenteel alleen in de Verenigde Staten.
Slim shopping ads inzetten met Microsoft
Microsoft helpt small business owners door tips te geven voor het slim inzetten van Microsoft Advertising Smart campagnes. Daarmee kunnen adverteerders kosteneffectief schalen en conversiepercentages verhogen, terwijl ze tegelijkertijd een unieke winkelervaring creëren voor gebruikers.
Perfect voor drukke eigenaren van kleine bedrijven, zo vindt Microsoft. Bij slimme campagnes worden namelijk veel functies toegepast waarmee advertenties automatisch op optimale tijden aan de juiste klanten worden getoond. Een van de voordelen is ook dat dankzij kunstmatige intelligentie en machine learning, gegevens niet meer handmatig hoeven te worden geïnterpreteerd. In het blogartikel van Microsoft wordt precies uitgelegd hoe je zo’n Smart Shopping campagne opzet.
Google Trends tips
Google Trends viert zijn vijftiende verjaardag en daarom krijgen gebruikers 15 tips van Google om alles uit deze tool te kunnen halen. Zo wordt uitgelicht hoe je precies kunt uitvinden waar gebruikers naar zochten op een bepaalde datum tussen 2004 en nu. Verder krijg je onder andere tips over real-time zoektrends, het vergelijken van zoektrends op verschillende locaties en andere informatie die je uit Google Trends zou kunnen halen. Check het volledige artikel om alle tips te lezen.
Nieuwe biedingsfuncties Display & Video 360
Ook heeft Google afgelopen week tips en vernieuwingen gegeven op het gebied van Display & Video 360, om precies te zijn over het geautomatiseerd bieden. Nieuw is onder andere een interface waarbij gebruikers geen code meer hoeven te schrijven bij het instellen van Custom Bidding multipliers.
Met Display & Video 360 kunnen adverteerders prestaties verbeteren door biedingen in realtime aan te passen om gewenste resultaten te behalen. Voor elke veiling past Google automatisch biedingen aan om de kans op een conversie te helpen voorspellen. Bekijk het blogartikel om alles te weten over de vernieuwingen.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.