15 augustus 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 33 | 2022

online marketing nieuws week 33

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Pinterest, Microsoft, Facebook en Google. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere… Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 15 augustus: Nationale Herdenking bij het Indië-monument (Nederland)
  • 16 augustus: Internationale Achtbanendag
  • 17 augustus: Sint-Juttemis
  • 19 augustus: Dag van de Humanitaire Hulp, Internationale Dag van de Orang-oetan, Internationale dag van de fotografie
  • 20 augustus: Wereld Muggen Dag, Internationale Geocachingdag

Spotify gaat tickets verkopen

Voorheen verkocht Spotify tickets via partners, maar nu gaat Spotify met haar nieuwe website tickets verkopen. Op deze website zie jij welke concerten er binnenkort zijn en kan jij via deze website tickets kopen.

Spotify gaat tickets verkopen

De website is nu in een testfase en daarom is het aanbod nu nog beperkt. Maar Spotify wilt dat in de toekomst uitbreiden. Bekijk onze bron voor meer informatie.

Snap introduceert Family Center Tool voor ouders

De family center is een nieuwe functie waarbij ouders/verzorgers inzicht geeft in de vrienden en contacten van hun kinderen. Zo kunnen de ouders/verzorgers zien met hun kinderen contact hebben, maar ze zien de snaps die de kinderen sturen niet. De tool is ontstaan om internet veiliger te maken voor kinderen en tieners.

Snap introduceert Family Center Tool voor ouders

Nu is de Family Center in de testfase en is het alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, Verenigd koninkrijk, Australië, Nieuw-Zeeland en Canada. Volgens onze bron is in oktober de Family Center ook beschikbaar in Nederland.

TikTok focust zich meer op e-commerce

TikTok heeft een nieuwe knop toegevoegd genaamd ‘’Order Center’’. Met de functie krijg jij inzicht op jouw aankopen en krijg jij producten als suggestie aangeboden. Deze knop is op jouw profielpagina te vinden.

TikTok focust zich meer op e-commerce

In China is deze functie al een vast onderdeel en nu gaat TikTok deze functie doorzetten in de westerse markt. Bekijk onze bron voor meer informatie.

Een nieuwe Google Algoritme update?

Volgens seroundtable is het mogelijk dat er een nieuwe algoritme update is geweest. Dat concludeert seroundtable aan de hand van fluctuerende rankings . Eerder dit jaar is er al een algoritme update geweest, waar veel bedrijven last van hebben gehad.

Google heeft zelf niks aangekondigd over een nieuwe algoritme update, maar veel bedrijven merken wel nieuwe fluctuaties in hun rankings.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.