Online Marketing Nieuws | Week 41 | 2022
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Whatsapp, YouTube en Twitter. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Google Analytics, Twitter, Microsoft en Facebook. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 10 oktober: Internationale Dag van de Mentale Gezondheid
- 11 oktober: Wereldmeisjesdag, Coming- Outdag
- 12 oktober: Wereldreumadag
- 13 oktober: Wereldtrombosedag
Een nieuwe tag voor Google Analytics
Google Analytics heeft een nieuwe en meer intelligente tag. Deze tag respecteert de privacy van de gebruiker, terwijl het nieuwe analyses geeft. Om de nieuwe Analytics-versie te gebruiken dan moet je upgraden naar de nieuwste taggingoplossing van Google. Dit geeft de volgende voordelen:
- Metingen met focus op privacy: Maak gebruik van de geavanceerde modelleringstechnologie van Google om vraagtekens in analyse van het klantgedrag in te vullen als er geen cookies of andere ID’s beschikbaar zijn. Deze informatie kan worden verzameld zonder inbreuk te maken op de gebruikersprivacy;
- Tagbeheer zonder coderen: Zet meetfuncties aan en uit vanuit uw Google Analytics -account zonder dat er handmatig tags op pagina’s aangepast hoeven te worden;
- Snellere en makkelijkere integratie: Implementeer en integreer naadloos met andere Google-producten, zoals Google Ads en Google Optimize.
Om de nieuwe tag te gebruiken dan moet je de Google-tag (gtag.js) op jouw website. Tenzij je Google Tag Manager al gebruikt dan hoef je niets te doen.
Twitter maakt het mogelijk om GIFs, afbeeldingen en video’s te posten in één tweet
Voorheen was het alleen mogelijk om mediasoort toe te voegen aan een tweet. Nu maakt het Twitter het mogelijk om verschillende media te combineren in één tweet.
Deze update wordt later beschikbaar voor Nederland. Voor meer informatie bekijk onze bron.
Performance Max nu ook beschikbaar in Bing
Microsoft heeft deze maand verschillende updates uitgerold. Waarvan de grootste dat het nu mogelijk is om Performance Max te gebruiken in Bing. Met deze update is het mogelijk om de input van Google Ads te gebruiken voor jouw Bing Ads.
- Daarbij geeft microsoft aan dat je het volgende moet weten:
- Maak en importeer Merchant Centre Store in Microsoft;
- Zorg ervoor dat je een JavaScript UET tag op je website hebt en dat die goed functioneert;
- Performance Max voor Bing werkt nu alleen in Smart Shopping campagnes en Lokale Ads. De andere advertentievormen worden later uitgerold
Het is mogelijk om de Ads in te plannen.
Bekijk de volledige blog op Microsoft.com.
Facebook heeft haar Feed ge-update
Facebook maakt het mogelijk voor gebruikers om de feeds meer te personaliseren. Wanneer een gebruiker een post ziet dan krijgt de gebruiker de optie te zien om daar meer of minder van te zien.
Daarnaast wordt het ook mogelijk om te bepalen hoeveel content gebruikers te zien krijgen van familie en vrienden. Deze optie wordt nu ook getest met Reels. Bekijk de blog van Meta voor meer informatie.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.