Online Marketing Nieuws | Week 43 | 2022
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Google en Tik Tok. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere TikTok, Google en Meta. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 23 oktober: Wereldmollendag
- 24 oktober: Dag van de Verenigde Naties, Nationale Boerenkooldag, Wereldpoliodag
- 25 oktober: Dag van de Vlaai, Wereldpastadag, Wereldoperadag
- 27 oktober: Wereld Ergotherapiedag
- 28 oktober: Internationale Dag van de Animatie
Tiktok lanceert ‘’Smart Performance campagnes’’
Met Smart Performance campagnes maakt TikTok het mogelijk automatische advertenties te laten tonen om je marketingdoelen te behalen met minimale input.
Smart Performance Campagnes zijn bedoeld voor mensen die:
- Nieuw zijn in TikTok;
- Bedrijven die te druk zijn om advertenties in te stellen;
- Adverteerders die hun advertenties verder willen optimaliseren;
- Gaming bedrijven die nieuwe spellen willen introduceren.
Deze update is beschikbaar voor iedereen op Android aan het einde van oktober. Apple gebruikers moeten wachten tot aan het eind van dit jaar.
Wil jij zelf meer weten over TikTok en hoe je op het platform moet adverteren? Volg dan onze TikTok training. Daar leer jij alle ins en outs over TikTok en met het STAP-budget volg jij gratis onze training!
Google introduceert ‘’Mijn advertentiecentrum’’
Nee dit is geen tool voor marketeers, maar voor de gebruikers zelf. Nu maakt Google het mogelijk om gebruikers meer controle te geven over de advertenties die zij te zien krijgen.
Nu kan het nog via ‘’Advertentie instellingen’’ en ‘’Over deze advertentie’’. Maar binnenkort wordt dit geregeld binnen ‘’Mijn advertentiecentrum’’. Ben je net op vakantie geweest en wil je daarom geen advertenties meer zien over vakanties binnen Google en Youtube? Dan kan je die uitschakelen binnen dit platform.
Meta introduceert Branded Content voor Facebook Reels
Met Branded content kunnen gebruikers betaalde partnerships met een label in hun Reels. Daarmee kunnen de Partners diezelfde Reels gebruiken als advertenties.
Voor meer informatie over hoe je Branded Content toevoegt en wat de richtlijnen zijn, klik dan op deze link om naar de blog te gaan.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.