14 november 2022
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 46 | 2022

online marketing nieuws week 46

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over een nieuwe updates van Google Analytics 4, Instagram en Snapchat. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Google, Instagram en Pinterest. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 14 november: Werelddiabetesdag
  • 15 november: Ik Hou Van Schrijvendag
  • 16 november: Dag van de Tolerantie
  • 17 november: Internationale studentendag
  • 18 november: Dag van de ondernemer

Pinterest lanceert haar collage-app Shuffles voor het grote publiek

Pinterest’s nieuwe collage-app Shuffles is nu beschikbaar voor het grote publiek, nadat het eerder deze zomer in een testfase was beland die alleen voor genodigden toegankelijk was.

De app groeide in populariteit bij Gen Z-gebruikers, die de creatieve expressietool gebruikten om “esthetische” collages te maken. Deze collages werden soms op muziek gezet en gepost op TikTok, of privé gedeeld met vrienden of via de Shuffles-community.

Pinterest lanceert zijn collage-app Shuffles voor het grote publiek

 

Hierdoor steeg Shuffles in augustus tot de nummer 1 Lifestyle-app in de Amerikaanse App Store.

Google voegt nieuwe opties toe aan YouTube-campagnes

Naarmate meer mensen meer tijd besteden aan het kijken naar YouTube, vooral op hun tv thuis, is frequentiebeperking een grotere overweging geworden – omdat het steeds opnieuw zien van dezelfde advertentie gewoon vervelend is en de merkreputatie en -impact kan schaden.

Daarom heeft Google vandaag aangekondigd dat het nieuwe frequentiecontrole opties toevoegt aan YouTube-campagnes, waardoor adverteerders meer manieren krijgen om te beheren hoe vaak hun promoties aan elke gebruiker worden weergegeven.

Instagram kondigt geplande berichten aan

Het hoofd van Instagram Adam Mosseri onthulde dinsdag in een post twee updates: geplande posts en een vernieuwde website.

De functie is toegankelijk via geavanceerde opties in de creatieve stroom, en berichten kunnen tot 75 dagen van tevoren worden gepland.

Geplande posts kunnen worden beheerd door naar de meer-knop te gaan in de profielen van Instagrammers.

Wil jij zelf meer bereik krijgen op Instagram, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Met onze Instagram leer jij in de praktijk hoe jij jouw Instagram effectiever moet inzetten. Meld je vandaag aan voor onze Instagram training!

Pinterest schetst recente verbeteringen van het algoritme

Pinterest heeft de laatste tijd een stijging in betrokkenheid en gebruik gezien en daar kan een goede reden voor zijn.

Nu het platform een nieuw technisch overzicht heeft gepubliceerd over hoe het zijn aanbevelingen algoritmen heeft verbeterd om de betrokkenheid te maximaliseren.

Pinterest schetst recente verbeteringen van het algoritme 

In het bijzonder hoe meer recente, aanpasbare gebruiksgegevens de betrokkenheid hebben helpen vergroten. Bekijk hier het gehele rapport op medium.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Bas Weerink
Bas Weerink

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Bas.
Mail Bas
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.