Notice: Undefined variable: settings in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/templates/single/single-post.php on line 22
Online Marketing Nieuws | Week 12 | 2024 - Teach Digital
18 maart 2024
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 12 | 2024

Online Marketing Nieuws | Week 12 | 2024

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van X, Instagram en Google. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit Google en LinkedIn . Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Komende weken om op in te haken:

  • 18 maart: Ongemakkelijke Momentendag/Week van de Lentekriebels (NL, t/m 22 maart)
  • 19 maart: World Social Day
  • 20 maart: Begin van de lente
  • 21 maart: Verjaardag Twitter
  • 22 maart: Wereld Waterdag 
  • 23 maart: Puppydag/Landelijke Opschoondag
  • 24 maart: Dag van de Muziek
  • 27 maart: Wereld Theaterdag
  • 28 maart: Witte Donderdag (NL)
  • 29 maart: Goede Vrijdag (NL)
  • 30 maart: Dag van de Potlood/Stille Zaterdag 
  • 31 maart: Wereld Back-updag/Starttijd (NL & BE)/ Eerste paasdag 
  • 1 april: Dag van de Grap/Tweede Paasdag/Museumweek
  • 2 april: Dag van het Kinderboek
  • 3 april: Chocolademousse Dag
  • 4 april: Collegadag
  • 5 april: Caramel Dag 
  • 6 april: Kussengevechtdag
  • 7 april: Wereldgezondheidsdag

Google voegt sociale mediaberichten toe aan Google bedrijfsprofiel

Sinds oktober heeft Google het mogelijk gemaakt om je sociale-media profielen toe te voegen aan je Google-bedrijfsvermelding. Nu gaan ze nog een stap verder: recente berichten van deze profielen worden direct getoond in je bedrijfsvermelding op Google Search.

Online marketing nieuws week 12

Je kunt je bedrijf nog meer laten opvallen door je Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Pinterest, TikTok en X-accounts te linken via je Google Mijn bedrijf-dashboard. Deze nieuwe functie, ‘Sociale media-updates’ genaamd, zorgt ervoor dat je laatste posts automatisch verschijnen bij je Google-vermelding, wat je zichtbaarheid een flinke boost geeft. 

Het handmatig koppelen van je accounts is nodig, maar Google kan ook zelf links toevoegen aan bepaalde profielen. Deze update biedt een nieuwe manier om de interesse in je producten of diensten te vergroten, door de kracht van sociale media te combineren met de zoekmachinegigant. Een waardevolle kans voor elke bedrijfseigenaar!

LinkedIn opent deuren voor bedrijven om organische posts te sponsoren

LinkedIn geeft je marketing een frisse wind door je nu de kans te bieden content van iedereen in de app te promoten, niet alleen van je eigen team. Dit betekent dat je de krachtige berichten van branchekenners, klanten of zelfs fans kunt gebruiken om je merk een boost te geven. LinkedIn heeft aangegeven dat maar liefst 73% van de lezers deze verhalen betrouwbaarder vindt dan traditioneel marketingmateriaal.

Online marketing nieuws week 12

Met de LinkedIn Campaign Manager zoek je gemakkelijk naar content die je wilt sponsoren, of het nu gaat om posts van je netwerk of specifieke berichten via URL. Let wel, je kunt alleen berichten met foto’s of video’s promoten, en de oorspronkelijke maker moet je keuze goedkeuren. Voor nu krijgen content creators geen vergoeding, maar wel extra zichtbaarheid. Een transparantie tag laat gebruikers zien dat het om gesponsorde content gaat. Deze nieuwe stap van LinkedIn kan je helpen om je bereik te vergroten en je marketingstrategieën te verrijken, door authentieke verhalen en aanbevelingen in te zetten.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Klaar voor een ervaring met onze e-learning?


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/teachdigital/domains/teachdigital.nl/public_html/wp-content/themes/teachdigital/content/content-single-footer-cta.php on line 40
Standaard thumbnail voor de blog
Homayon Teach Digital
Over de auteur

Homayon Nore

Hey mijn naam is Homayon en ik ben online marketeer. Dagelijks houd ik me bezig met alles wat los en vast zit qua SEO en SEA. Waar ik elke dag keiveel energie uit haal.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.